پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از خسارت ۲۰ میلیارد ریالی طوفان شاهین و بارندگی اخیر به بنا‌های تاریخی جنوب استان و موزه چابهار خبر داد.
شعار سال: علیرضا جلالزایی اظهار داشت: در بررسی مجدد از سوی کارشناسان، میزان خسارت ناشی از طوفان شاهین و بارندگی اخیر در جنوب استان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: باوجود تدابیر حفاظتی از جمله سرکشی به بنا‌ها قبل از باران و نظافت بام و آزادسازی ناودان‌ها، از آنجا که باران تداوم داشته و از سویی همراه با باد شدید بوده متاسفانه آسیب‌های جدی به برخی از بنا‌ها وارد شده که لازم است با قید فوریت تامین اعتبار و جبران خسارت شود.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به مقبره بی‌بی‌زینب و ساختمان قدیم فرمانداری چابهار وارد شده که شامل شسته شدن نما‌ها و تخریب بخش‌هایی از پوشش می‌شود که البته در مقبره بی‌بی‌زینب تزیینات بنا را هم تحت تاثیر قرار داده و میزان خسارت در این دو بنا حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
 
طوفان شاهین ۲۰ میلیاردریال به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

جلالزایی بیان کرد: ساختمان‌های پست قدیم، گمرک و قلعه پرتغالی‌های چابهار از بنا‌های دیگری هستند که بر اثر طوفان شاهین دچار آسیب‌دیدگی شدند.

وی خاطرنشان ساخت: در روز‌های آینده تیم کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی به‌منظور بررسی بیشتر و تعیین دقیق‌تر میزان خسارت به منطقه اعزام خواهند شد تا بتوان محوطه‌های باستانی و سایر بنا‌های تاریخی را دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار داد.

طوفان حاره‌ای شاهین از روز جمعه تا یکشنبه مناطق ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۹۵۲۵۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین