پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
جو حاکم بر بازار دوشنبه به واسطه اینکه حدود ۶۰ درصد از نماد‌ها کار خود را در مدار مثبت به پایان رساندند سبز بود. آمار صف‌های بازار هم به واسطه اینکه ۹۵ نماد صف خرید به ارزش تجمیعی ۴۸۴ میلیارد تومان تشکیل دادند، مهر تاییدی بر این داده می‌زند.
شعار سال: بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری خود یعنی دوشنبه روند مثبت یکنواختی را طی کرد و در پایان روز معاملاتی خود شاخص کل رشد ۰٫۵۴ درصدی (معادل ۷۹۷۲ واحد) را تجربه کرد. دیگر نماگر بورس یعنی شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری را از خود نشان داد و با رشد ۰٫۶۹ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در دو صندوق ETF دولتی (دارا یکم و پالایش) به عدد ۶۰۸۶ میلیارد تومان رسید. این عدد نسبت به روز گذشته خود کاهش محسوسی داشت و از این میان شاهد خروج پول ۳۲۶ میلیارد تومانی توسط کد‌های حقیقی از بازار سهام بودیم. پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و خودرویی‌ها به ترتیب بالاترین سهم از ارزش معاملات آخرین روز کاری بورس را به خود اختصاص دادند. در میان صنایع گروه‌های دارویی، قندی و بانکی پرچمداران جذب نقدینگی حقیقی بودند و در سمت مقابل گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و رایانه بیشترین نقش را در جذب نقدینگی حقوقی ایفا کردند. از این آمار می‌توان ردپای پررنگ تغییر فرمول پالایشی‌ها و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تاثیر آن بر معاملات این دو گروه را جستجو کرد.

جو حاکم بر بازار دوشنبه به واسطه اینکه حدود ۶۰ درصد از نماد‌ها کار خود را در مدار مثبت به پایان رساندند سبز بود. آمار صف‌های بازار هم به واسطه اینکه ۹۵ نماد صف خرید به ارزش تجمیعی ۴۸۴ میلیارد تومان تشکیل دادند، مهر تاییدی بر این داده می‌زند. از طرفی در پایان روز شاهد این بودیم که ۴۵ نماد تشکیل صفوف فروشی به ارزش ۲۴۶ میلیارد تومان دادند. به گفته رییس کمیته بازار سرمایه مجلس، ماینر‌های غیرمجاز از خرداد ۱۳۹۹ به مدت چند ماه در بورس تهران نصب و حدود ۳ بیت کوین نیز استخراج شده است و این ماینر‌ها با مصوبه هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نصب شده بود. دیروز قیمت دلار بدون تغییر چشمگیر در سطح ۲۸۱۵۰ تومان باقی ماند. اولیانوف: مذاکرات وین در آینده‌ای نه چندان دور برگزار می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه: بازگشت به مذاکرات وین قطعی است. پیش شرطی برای این بازگشت وجود ندارد.
 
برخی منابع خبری در منطقه مدعی شدند ایران و عربستان بر روی سازوکاری برای ‎پایان جنگ یمن و از سر گیری روابط بین دو کشور، توافق کرده‌اند. نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد از گفتگو‌های مستقیم توسط عربستان سعودی با دولت جدید ایران استقبال می‌کند. امیرعبداللهیان: انتظار داریم روسیه به تغییرات احتمالی در مرز‌ها واکنش نشان دهد. سخنگوی طالبان اعلام کرد که دوشنبه در نشستی بین هیأت ایران و طالبان در رابطه با مسائل اقتصادی و تقویت روابط دوجانبه توافقاتی صورت گرفته است. دو طرف توافق کرده اند که ایران برای بهبودی روند تجارت و انتقالات، جاده‌های ۸ استان افغانستان و گمرک هرات را توسعه دهد و کار عملی این روند تا یک ماه آینده آغاز شود. همچنین قرار شد هیاتی از طالبان برای دیدار با مقامات وزارت نفت به تهران سفر کنند. دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو: بانک مرکزی به صورت قاطع اعلام کرده است که به هیچ عنوان نمی‌توانیم ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را تامین کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۰۹۳، www.eqtesaddan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین