پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
شرکت اپل به تازگی یکی از کارمندان خود را به دلیل حذف اطلاعات شخصی این شرکت اخراج کرد.
شعار سال: یکی از کارکنان شرکت اپل به نام " Janneke Parrish" مواردی که باعث تبعیض در این شرکت می‌شود را به اشتراک گذاشت در همین راستا مدیران اپل به دلیل افشای پاریش او را اخراج کردند. البته این کارمند به رویترز می‌گوید:" من اطلاعاتی از این شرکت را فاش نکرده‌ام و علت اصلی اخراجم به گفته مدیران اپل، انجام فعالیت‌های غیر کاری در محل کار و حذف اطلاعات مالی و شخصی اپل است".

براساس گزارش‌ها، پیش از این نیز شرکت اپل نمونه‌های دیگری از نا آرامی کارکنان را تجربه کرده بود. ماه گذشته، یکی ازکارمندان اپل به رویترز گفت که اتهاماتی را علیه این شرکت در هیئت ملی روابط کار مطرح کرده به همین علت مدیران اپل او را اخراج کردند. اپل در همین راستا گفت: "عمیقا متعهد به ایجاد و حفظ یک محل کار مثبت و فراگیر است". به همین علت کارمندانی را که باعث اختلال در روند کار می‌شوند اخراج می‌کنند.

شایان ذکر است، قوانین آمریکا از حق کارکنان برای بحث آشکار در مورد موضوعات خاص، از جمله شرایط کار، تبعیض و حقوق برابر، محافظت می‌کند. در طول تابستان، کارکنان فعلی و سابق اپل شروع به توضیح جزئیات در شبکه‌های اجتماعی کردند که به گفته آن‌ها این اطلاعات درباره آزار و تبعیض مدیران این شرکت بود. پریش و برخی از همکارانش شروع به انتشار داستان‌ها در رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم و نشریه هفتگی کردند.

وی افزود: "اگر اطلاعات تاثیر گذاری باشد، اهمیت افشاگری اطلاعات بیشتر شده است. این امر باعث انتقادات شدید به قوانین اپل و تغییرات آن می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۳۱۱۸۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین