پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
تصور ما از سفر با اتوبوس، تصوری کلیشه‌ای و قدیمی مبتنی بر نامحدود بودن میزان بار همراه مسافر است. این در حالی است که اتوبوس هم مانند هواپیما دارای محدودیت در بار مسافران آنهم به میزان ۴۰ کیلو است. ۲۰ کیلو از این بار رایگان بوده و ۲۰ کیلوی دیگر، می‌تواند همراه با دریافت هزینه جابجا شود.
شعار سال: مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مسافران به هیچ عنوان اجازه ندارند بار و یا بسته‌ای را وارد داخل کابین اتوبوس کنند، گفت: در داخل اتوبوس هم همانند هواپیما نباید بار، چمدان و یا وسیله‌ای اضافی و خارج از ظرفیت داخل کابین وارد شود. مسافران تنها می‌توانند یک ساک همراه و یا وسیله‌ای که در قسمت جعبه بالای اتوبوس جا می‌شود، همراه خود وارد کابین کنند.

او ادامه داد: همراه داشتن وسیله‌ای اضافی و یا خارج از عرف در داخل اتوبوس خلاف قانون و مقررات است و در صورت مشاهده، ماموران بازرسی برخورد خواهند کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه مسافران می‌توانند تنها ۴۰ کیلو بار همراه خود داشته باشند، گفت: از این ۴۰ کیلو، ۲۰ کیلو رایگان است و برای ۲۰ کیلوی دیگر در بلیت مسافران مبلغی اضافی در نظر گرفته می‌شود.

باقر جوان بیان کرد: جعبه بار اتوبوس یک هزار و ۶۰۰ کیلو ظرفیت دارد و هر مسافر اتوبوس هم طبق قانون و مقررات می‌تواند تنها ۴۰ کیلو بار همراه خود داشته باشد که البته بسیاری از مواقع اتوبوس‌ها توشه غیر همراه را از شرکت‌های حمل و نقلی دریافت می‌کنند که طبق قانون مشکلی در این بخش وجود ندارد.

مرسوله‌های تحویلی به رانندگان اتوبوس از گمرکات عبور کرده است

او اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های حمل و نقلی در داخل پایانه‌ها بسته و یا محموله‌هایی را دریافت می‌کنند که با توجه به آنکه بسیاری از مسئولان این بخش آموزش و یا دوره‌های مختلف را نگذرانده اند، بنابراین اگر مشکلی در بحث قاچاق ایجاد شود نقش این شرکت‌ها کم رنگ است چراکه پیش از آن باید دستگاه‌های گمرکی و یا سایر بخش‌ها اقدامات لازم را در حوزه بازرسی و گمرکات انجام دهند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری بیان کرد: بسیاری از بار و یا توشه‌های غیر همراهی که به رانندگان اتوبوس در برخی از شهر‌های مرزی برای جابه جایی تحویل داده می‌شود، از مبادی گمرگی و یا سایر شقوق حمل ونقلی عبور کرده و تحویل قسمت انبار شرکت‌های حمل و نقلی داده شده است؛ بنابراین با توجه به آنکه بسیاری از این بخش‌ها هیچ اطلاعات و یا اشرافی ندارند، نمی‌توان در چارچوب قانونی برای آن‌ها اقدام کرد.

او بیان کرد: متاسفانه در برخی از مواقع اخبار و یا گزارش‌هایی ارائه می‌شود که بسته و یا بار قاچاق توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه جا می‌شود، اما باید اعلام کرد که این بسته و بار‌هایی که تحویل داده می‌شود، پیش از این از چندین دستگاه و ارگان و بخش‌های گمرکی عبور کرده و بعد از آن تحویل این شرکت‌ها های حمل و نقلی داده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر آنلاین، تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۶۶۵۰۳، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین