پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در کشور ما تنها ۶ درصد لاستیک‌ها را بازیافت کنیم در حالی که در دنیا بالای ۶۰ درصد تا ۶۵ درصد بازیافت انجام می‌شود.
شعار سال: حسن عباس‌نژاد امروز در حاشیه بازدید از واحد بازیافت تایر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صنعت بازیافت لاستیک برای حفظ محیط زیست حائز اهمیت بوده و ما از صنایع بازیافت حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در کشور ما متاسفانه معضل پسماند اپیدمی شده و باید در طراحی واحد‌های تولیدی، صنعت بازیافت نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتواند اکو صنعت را برای ما فراهم کند.

عباس‌نژاد افزود: واحد‌هایی که بتوانند از پسماند سایر واحد‌های صنعتی به عنوان مواد اولیه استفاده کند برای کشور و سازمان حفاظت محیط زیست بسیار مهم بوده و با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از لاستیک خودرو‌ها در قالب پسماند دورریز می‌شود بنابراین توجه به صنعت بازیافت لاستیک برای محیط زیست حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در کشور ما بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع لاستیک تولیدی ۲۰ درصد در صنعت خودرو مصرف و بقیه دورریز می‌شود که مشکلات زیست‌محیطی عدیده‌ای ایجاد می‌کند و این موضوع برای سازمان محیط زیست بسیار حائز اهمیت است، چراکه ۸۰ درصد این لاستیک‌ها قابل بازیافت است و این لاستیک‌های فرسوده پس از یک سری فعل و انفعالات که خصوصا در حوزه روکش انجام می‌شود، می‌تواند مجددا به حوزه تولید بازگردند و با مواد بازیافتی که عمدتا روکش لاستیک می‌باشد، احیا مابقی در سایر حوزه‌ها مثل تولید آسفالت و یا تولید پلاستیک مورد استفاده در کف‌پوش سالن‌های ورزشی استفاده می‌شود که کار بسیار ارزشمندی بوده و این می‌تواند در حوزه بازیافت برای محیط زیست بسیار تحول آفرین باشد.

عباس‌نژاد متذکر شد: در کشور ما تنها ۶ درصد لاستیک‌ها را بازیافت کنیم در حالی که در دنیا بالای ۶۰ درصد تا ۶۵ درصد بازیافت انجام می‌شود و اولویت اصلی سازمان حفاظت محیط زیست حمایت و تشویق واحد‌هایی است که بیش از پیش در کار تولید تایر‌های بازیافتی موفق باشند.

مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: واحد‌های فعالی که در حوزه دفع آلودگی‌ها خصوصا در حوزه پسماند کار می‌کنند، مشمول قوانین حمایتی سازمان حفاظت محیط زیست بوده و صندوق ملی محیط زیست با هدف حمایت از واحد‌های صنعتی که نسبت به کاهش آلودگی در سطح کشور خصوصا در حوزه پسماند اقدام کنند، با رعایت قوانین مربوطه حمایت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان از واحد بازیافت و روکش لاستیک کن تایر بازدید کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فارس نیوز، تاریخ انتشار:۹ آبان۱۴۰۰، کد خبر: farsnews.ir/۱۴۰۰۰۸۰۸۰۰۰۸۸۸
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
علت اینکه فقط ۶ درصد بازیافت میشه چیه؟ مکان نداریم؟ دستگاه نداریم به اندازه کافی؟ یا تفکیک انجام نمیشه؟
ناشناس
Germany
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
طرحی برای جمع آوری لاستیکهای قایل بازیافت ندارین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین