پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۶۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
قیمت نفت در بازار جهانی احتمالا به قیمت ۱۰۰ دلار می‌رسد. بسیاری از مردم نمی‌دانند که پشت پرده قیمت نفت ۱۰۰ دلاری، نفت پیش خرید شده حدود ۲۰-۳۰ دلاری و تعهدات آن قرار دارد. نفت ارزان خریداری می‌شود و تولیدات بر اساس آن شکل می‌گیرد و با قیمت متناسب با نفت ۱۰۰ دلاری به بازار مصرف، عرضه می‌شود. حال سوال اینجاست که پیش فروشی در خصوص نفت ایران انجام شده است یا خیر؟ اگر آری با چه قیمتی؟
شعار سال: فروش نفت در دوره تحریم، ضمن داشتن ظرافت‌های خاص خود، با انتقاداتی چند از جمله، فروش با قیمت پائین و یا فروش در مقابل خرید اجناسی خاص از تولیدات خریدار نفت و حتی فروش با تبادل پول رایج خریدار، دادن هزینه سربار برای انتقال پول فروش به داخل کشور و مواردی همانند مواجه می‌باشد. مواردی که ضمن ناعادلانه کردن فرآیند فروش (بخوانید فروش از روی ناچاری)، قادر به ایجاد پتانسیل‌های فساد بالاست. مواردی که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با برخی از مصادیق آن درگیر است.
با وجود محرمانه بودن درآمد فروش نفت (که خود جای بحث دارد)، برای خیلی از صاحب نظران و دلسوزان نظام جای سوال وجود دارد که به چه قیمتی و چطور فروخته ایم!
 
تعداد بازدید : 9


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انتشخاب، تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۴۶۳۷۶، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین