پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
مدت‌ها است که شایعاتی مبنی بر حضور افرادی (جادوگران) در فوتبال ایران به گوش می‌رسد. حتی شایعه شده این افراد در سطح اول فوتبال ایران (لیگ برتر) حضور و در نتایج نهایی بازی‌ها تاثیر دارند. موردی که بشکل غیر مستقیم شائبه حمایت رئیس فدراسیون فوتبال از آن بوجود آمده است. از طلسم شقاقل چه می‌دانید؟
شعار سال: جادو و جادوگری از نوعی توان مداخله گری در هستی نشات می‌گیرد. تجربه نشان داده که ۹۹ درصد این ادعا‌ها کذب بوده و یک درصد درست آن نیز، می‌تواند مدیریت شود. سالم سازی محیط ورزشی و تقویت معنویت، دعا، مناجات، توکل، توسل، نذر، افزایش و ارتقا ظرفیت‌های قدری، شهود و ...، مصدایقی برای غلبه بر طلسم‌ها، جادو‌ها و دیگر صور مداخله در هستی هستند. با کمال تاسف، امروز آلودگی بالایی در فوتبال قهرمانی و حرفه‌ای کشور به این پدیده دیده می‌شود. گزارش تصویری زیر و برخی از مستندات تشریح شده در ادامه گزارش، مصادیق تائید کننده این آسیب در فوتبال ایران است.
تعداد بازدید : 76

فردی که به عنوان جادوگر شناخته می‌شود و صحبت از او مطرح شده است اولین بار سال ۷۸-۷۹ و همان دوران بود که شنیدم سعی دارد به باشگاه سایپا نفوذ کند، ولی مقابل او ایستادند. هم مدیران رده بالای سایپا که همه آن زمان افراد معتقد و سالمی بودند آن فرد را سر می‌دواندند و هم سرمربیان آن زمان.
 
هم محمد مایلی کهن پیشنهاد همکاری او را رد کرد و هم حتی جیووانی مِی و کلاً در مجموعه سایپا چنین بحث‌هایی مطرح نبود و فقط یک سرمربی پای او را به تیم باز کرد که نیازی نیست اسمش را ببرم و همه او را می‌شناسند.
 
ابتدا نمی‌دانستم آن شخص چه کسی است و فکر می‌کردم از نزدیکان کادر فنی است که در تمرینات و سرِ بازی‌ها حاضر می‌شود، ولی بعداً چند نفر که آن شخص رفته بود سراغشان و به آن‌ها پیشنهاد همکاری داده بود به من گفتند او کیست و چه کاری انجام می‌دهد. سال ۱۳۸۲ در دومین دوره لیگ برتر برای اولین بار بحث جادوگر در فوتبال ایران رواج یافت.
 
بازیکنان باشگاه سایپا که آن روز‌ها تحت نظر مجتبی تقوی تمرین می‌کردند از رفت و آمد مردی با ردایی سفید به تمرینات تیم شان سخن می‌گفتند که همه کاره تیم است. مردی که اسمش امیر الف بود، درویش مسلکی ساکن مهرشهر کرج که کارش جادونویسی بود. او با سحر و جادو باعث شده بود تا سایپا هفته‌های متوالی بازی هایش را از حریفان ببرد. البته همه این‌ها حرف‌هایی بود که بازیکنان سایپا درباره آن روز‌ها می‌گفتند. خاطراتی اعجاب انگیز که باورش حتی در ذهن نمی‌گنجید؛ منوچهر صالحی، مدیر عامل سابق سایپا که از قضا رفیق گرمابه و گلستان الف. الف بوده در جایی ادعا کرد که پاس تهران در سال ۸۳ با کمک امیرخان (؟!) قهرمان شده و اصلا مجید جلالی رفیق فابریک امیر اسکندری است و سردار آجرلو هم ممکن است منکر شود، اما کامل در جریان بوده است.
 
صالحی قبل‌تر از امیر اسکندری بسیار تعریف کرده و با این عنوان که نیروی ماورایی او بسیار موثر است به تمجید از او در رسانه‌های ورزشی پرداخته بود. مرفاوی در ابتدای لیگ یازدهم و زمانی که مربی مس کرمان بود پس از باخت خانگی برابر استقلال بدون اینکه پرسشی مطرح شود، بحث متوسل شدن عده‌ای از اهالی فوتبال به کار‌های ماورایی را پیش کشید و با طعنه به مربی و بازیکنان استقلال مدعی شد، آن‌ها با امداد‌های غیبی در کرمان به پیروزی رسیدند و به این ترتیب، ادعای عجیب مرفاوی با واکنش تند روزنامه نگاران باشگاه استقلال همراه شد و آن‌ها در پاسخ به سرمربی مس از او خواستند از دیدن سریال‌های تلویزیونی ماه رمضان که بیشتر به مسائل ماوراءالطبیعه می‌پردازند، خودداری کند! کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال و حتی مراجع نظارتی، بازرسی و قضایی خارج از این فدراسیون، باید به طور جدی در راستای خشک کردن ریشه مدعیان جادوگری در فوتبال ایران اقدام کنند.
 
باید با ریشه این پدیده که به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان آن را کتمان کرد و پس از سال‌ها مطرح و انکار شدن، باز هم در عالی‌ترین سطح فوتبال ایران عنوان می‌شود، به صورت جدی و قاطع برخورد کرد و اجازه نداد که چنین مسائلی فوتبال ایران را بیش از این به قهقرای اخلاقی ببرد. برخی از شواهد نشان می‌دهد که ذهن عوامل فوتبال ایران درگیر پدیده‌ای به نام جادوگری است!

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین