پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
برخی از شهروندان در برداشتی نادرست معتقدند که دیوان عدالت، حکم غیرقانونی بودن دودی کردن شیشه خودرو را ابطال کرده است. اما آنچه دیوان عدالت اداری باطل کرده، برچسب برداری دودی کردن شیشه در محل مداخله پلیس و برخورد با رانندگان متخلف است. به این معنا که در همان محل نباید برچسب برداشته شود. پلیس معتقد است که در زمان معاینه فنی و توقیف ناشی از جریمه بالای سه میلیون تومان (اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود)، به هنگام ترخیص شیشه باید اصلاح شود.
شعار سال: سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: برخورد با تخلف شیشه‌های دودی نامتعارف در اصفهان با قوت ادامه دارد و شهروندان از مصوبه دیوان عدالت اداری سوءبرداشت نکنند.

وی افزود: شبهاتی دال بر اینکه دیوان عدالت اداری مصوب کرده است که شیشه دودی آزاد است؛ در جامعه ایجاد شده که نباید از مصوبه هیئت عمومی دیوان سو برداشت شود؛ چرا که دیوان تاکید کرده فاصله سه متری برای تشخیص درست نیست و عدد سه باطل شده و جریمه آن به تشخیص پلیس و افسر کارشناس می‌باشد.
در برخورد با شیشه‌های دودی می‌توانند محدودیت جریمه نداریم

رئیس پلیس راهور اصفهان افزود: آنچه دیوان عدالت اداری باطل کرده است، به این معنا که در همان محل نباید برچسب برداشته شود است و اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، به هنگام ترخیص شیشه باید اصلاح شود.

این مقام انتظامی گفت: جریمه مربوط به شیشه دودی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و افسران در برخورد با شیشه‌های دودی می‌توانند به دفعات، متخلفی را جریمه کند و محدودیت جریمه نداریم.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: ملاک تشخیص شیشه دودی بر عهده مأمور است و شامل تمام شیشه‌های ماشین می‌شود و این جریمه در راستای مسائل انتظامی و امنیتی انجام می‌شود و شماره‌گذاری خودرو‌های دارای شیشه دودی در مرکز تعویض پلاک انجام نمی‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰، کدخبر:۵۳۴۷۴۹، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین