پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
بررسی آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد در شهریورماه امسال بیش از ۷۲ هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه در دست مردم بوده است.

شعار سال: براساس داده‌های بانک مرکزی از وضعیت متغیر‌های عمده پولی و اعتباری، در شهریورماه سال جاری، ۸۲ هزار میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بود.
 
این رقم در مقایسه با شهریور سال گذشته ۱۷.۷ درصد و نسبت به اسفند سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش داشت.
 
براساس این گزارش از ۸۲ هزار میلیارد تومان اسکناس و مسکوک بانکی در گردش، ۷۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دست مردم بوده است. البته این رقم نسبت به اسفند سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان یعنی ۱.۱ درصد کاهش یافته بود.
 
شهریور سال گذشته ۵۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اسکناس در اختیار مردم بود.
 
براساس این گزارش، موجودی اسکناس و سکه بانک مرکزی در این دوره، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به شهریور سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش و نسبت به اسفند سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت. از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار: 27  آبان1400، کدخبر: ،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین