پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۵۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
دکتر بیژن عبدی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی می‌گوید که هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند یارانه پنهان را برای ما تعریف کند؟ این واژه، صرفا واژه‌ای بظاهر زیبا است. وقتی کل درآمد صادرات نفت، گاز و پتروشیمی ما ۵۰ میلیارد دلار است چطور ادعا می‌کنیم که ۱۱۰ میلیارد دلار یارانه به مردم می‌دهیم؟!

شعار سال: یکی از مشکلات کشور، استاندارد نبودن واژگان مورد استفاده در مدیریت، بودجه، نظارت و حسابرسی است. هزینه تولید خدمات در بخش دولتی بدلیل بهره وری پائین، چندین برابر بخش خصوصی یا متوسط جهانی است. آن وقت مدیران دولتی از یارانه پنهان صحبت می‌کنند؟ بخش‌های مختلف دولتی خودشان از یارانه برای تولید محصول یا خدمات بهره می‌گیرند (مثلا گاز، نفت و انرژی و غیره)، آن وقت کاهش حمایتی قیمت خود را به پای یارانه پنهان می‌گذارند؟ یک یارانه داده شده در چندین چرخه بشکلی نادرست محاسبه چندگانه می‌شود. بدون در نظر گرفتن و تعامل شاخص‌ها با یکدیگر (نظیر درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی، موانع کسب و کار، پایداری اقتصادی و ...) بحث از ارزان بودن کالا و خدمات در ایران می‌کنند و .. به راستی یارانه پنهان چیست؟: دکتر بیژن عبدی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی می‌گوید که هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند یارانه پنهان را برای ما تعریف کند؟ این واژه، صرفا واژه‌ای بظاهر زیبا است. وقتی کل درآمد صادرات نفت، گاز و پتروشیمی ما ۵۰ میلیارد دلار است چطور ادعا می‌کنیم که ۱۱۰ میلیارد دلار یارانه به مردم می‌دهیم؟!

تعداد بازدید : 24


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی نود اقتصادی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین