پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
دبیراول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در شرایط فعلی باید در اولویت قرار می‌گرفت، اما متاسفانه گزینه‌هایی که معرفی شدند به ویژه آن دو گزینه قبلی که رد شدند واقعا شرایط لازم را برای این وزارتخانه مهم را نداشتند.

شعار سال: "شیوا قاسمی‌پور" دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به بلاتکلیفی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه جایگاه وزارت آموزش و پرورش کوچک دیده می‌شود، وگرنه باید جزو اولین وزارتخانه‌ها برای تعیین وزیر بود.
 
وی در ادامه بیان کرد: در دوران شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری، کیفیت آموزش‌ پایین آمده و در این شرایط فعلی باید در اولویت قرار می‌گرفت، ولی متاسفانه گزینه‌هایی که معرفی شدند به ویژه آن دو گزینه قبلی که رد شدند واقعا شرایط لازم را برای این وزارتخانه مهم را نداشتند. ما هم نمی‌توانیم در این شرایط ریسک کنیم.
 
قاسمی‌پور در خصوص ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر باید وزیر پیشنهادی جدید نیز مورد بررسی قرار بگیرد، البته این هفته ما سرکشی به حوزهای نمایندگان مجلس را داریم و از هفته آینده برنامه‌ها و اهداف وزیر پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
 
این نماینده مجلس گفت: اگر آقای نوری بتواند کمیسیون آموزش و سایر نمایندگان را راضی کند رای خواهد آورد اما اگر رای نیاورد، هیچ تعصبی مبنی بر اینکه چون وی سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است پس باید انتخاب شود، وجود ندارد، زیرا این وزارتخانه باید تعیین تکلیف شود.
 
نماینده مردم مریوان و سروآباد گفت: تعیین تکلیف مهم است، اما مهم‌تر این است که سکاندار این وزارتخانه بتواند مشکلات آموزش و پرورش، دانش آموزان و جامعه فرهنگیان را حل کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر ایشان هم تایید نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: اگر او نیز تایید نشود قطعا باید سریعا یک گزینه دیگر معرفی شود ولی وقت بسیار کمی برای این امر وجود دارد.
 
دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به این سوال که ارزیابی کمیسیون آموزش از یوسف نوری چه بوده است؟ گفت: روز معرفی وی، آخرین روز مجلس بود، سپس برنامه سرکشی به حوزه‌های نمایندگان اعلام شد و شاید نتوانستیم آنطور که باید و شاید در این زمینه جلسه‌ای بگذاریم.
 
قاسمی‌پور گفت: اقدامات در خصوص آقای نوری در این حد بود که طی رزومه‌ای خود را معرفی کردند، همچنین برنامه‌های ایشان در کارگروه نمایندگان آمده است اما آنچه که به عنوان برنامه وزیر نگاشته می‌شود چندان چیز مشخصی نیست.
 
این نماینده مجلس گفت: من رزومه یوسف نوری را ملاحظه کردم، مدرک کاردانی وی از تربیت معلم بوده و سمت مدیرکلی در رزومه او وجود دارد. وی همچنین در دفتر بودجه وزارت آموزش و پرورش بوده، این شخص با حوزه وزارت آموزش و پرورش آشناست حالا نمی‌گویم که گزینه خیلی ایده آلی است ولی باید بررسی شود.
 
دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات به اقداماتی که وزیر بعد از انتصاب خود باید در دستور کار قرار دهد اشاره کرد و گفت: از آنجا که کیفیت آموزش به شدت پایین آمده باید به برگزاری آموزش حضوری کمک کنیم. بعد از آن هم باید ساماندهی نیروی انسانی در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرار بگیرد. در حال حاضر بسیاری از کلاس‌های درس شروع شده، اما معلم ندارند، این یک معضل مهم در آموزش و پرورش است بنابراین وزیر باید برای ساماندهی نیروها برنامه ریزی داشته باشند.
 
قاسمی‌پور درباره اینکه آیا آماری از کلاس‌هایی که معلم ندارند، در اختیار دارید یا خیر؟ گفت: ما می‌دانیم چه تعداد کلاسی معلم ندارد، اما با این وضعیت کاری نمی‌توان کرد ولی امیدواریم وزیر آموزش و پرورش بتواند با کمک مجلس و دولت برای رفع این مشکل کمک کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:   1 آذر   1400، کدخبر:1159147 ،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین