پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
نوع ساخت و بافت نظام‌های سیاسی و اداری کشور در کنار اقتصاد بیمار دولتی و ضعف نظارت‌های موثر، جامعه را با چالش و آسیب سه رانتی‌ها مواجه کرده است. سه رانتی‌ها کسانی هستند که از رانت‌های مخصوص برای ورود به پست‌های مدیریتی استفاده نموده و در این پست‌ها از حقوق‌های نجومی بهره برداری نموده و در کنار همه این‌ها، از رانت پست و موقعیت سازمانی نیز برخوردارند. بنظر شما با سه رانتی‌ها چه می‌شود کرد؟ سخنان سید نظام الدین موسوی در این خصوص شنیدنی است.
شعار سال: انتصاب ناکارآمد‌ها، متاسفانه داستان این دولت و آن دولت نیست. تا زمانی که با چند پدیده عدم مطالبه گری، ضعف نظارت و کم توجهی به شایسته سالاری مواجه باشیم، داستان رانت و رانت بازی، داستانی ادامه دار بوده و هست.

اقتصاد دولتی ایران خصوصا اقتصاد جذاب شرکتی، باعث تمایل و طمع گروهی از افراد برای اشغال این پست‌ها و انتصابات رانتی می‌شود. انتصابات رانتی با اخذ حقوق‌های نجومی دنباله گیری می‌شود و داستان با سواستفاده از رانت پست و موقعیت، به کامل‌ترین وضعیت خودش می‌رسد.

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مجلس از اصلاح رانت ضربدر رانت برای نامیدن این وضعیت استفاده کرده و وعده آغاز تحقیق و تفحص از شرکت‌های دولتی را داده است. ما هم در ادامه صحبت‌های ایشان، از اصلاح رانت به توان سه استفاده کرده ایم.

راستی، کسی می‌داند که کتانژانت (کتانژانت یکی از نسبت‌های مثلثاتی است که در گذشته به آن ظِلّ تمام می‌گفتند. این نسبت مثلثاتی، نسبت ضلع مجاورِ هر زاویهٔ حادّه به ضلع مقابل آن می‌باشد) و انتگرال (مخالف مشتق، بازگرداندن تابع اولیه از صورت مشتق شدهٔ آن) این رانتی ها، قرار است کی گرفته شود؟

ماجرای سه رانتی‌ها در پست‌های اداری کشور!

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین