پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
رئیس کمیته ملی المپیک در نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: با ۴۰ سال تجربه که تسلیم فضاسازی‌ها نمی‌شویم و ادعای مهندسی حرف غلط، ناصواب و یک اتهام غیراخلاقی‌ست.

شعار سال:رئیس کمیته ملی المپیک در نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: با ۴۰ سال تجربه که تسلیم فضاسازی‌ها نمی‌شویم و ادعای مهندسی حرف غلط، ناصواب و یک اتهام غیراخلاقی‌ست.

نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، عصر امروز (یک‌شنبه - ۷ آذرماه) با حضور ۱۷ تن از منتخبین و منصوبین این کمیسیون در سالن استاد ابوالقاسم فارسی محل آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و در حضور رضا صالحی‌امیری رئیس، طاهره طاهریان نایب‌رئیس و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
 
رضا صالحی‌امیری در ابتدا اظهار داشت: همیشه در مسیر وفاق و وحدت حرکت کردیم، تا حدی که دوستان هیات اجرایی در این باره به من نقدهایی داشتند. قول دادیم که دیپلماسی ورزش را فعال کنیم که تاکنون حدود ۱۵۰ ملاقات با اعضای بلندپایه ورزش دنیا داشتیم. هدف‌مان از این مجموعه تلاش ۲ جمله بود؛ تولید فرصت جدید و رفع تهدید از ورزش قهرمانی ایران. در این شرایط خاص نیاز به تدبیر و کمک کمیسیون ورزشکاران داریم و بیش‌ترین انرژی من در حال حاضر؛ کاهش تهدیدهاست.
 
وی افزود: منابع مالی و بودجه‌ای را هم تعهد داشتیم که ارتقا دهیم؛ از عدد ۳۳ میلیارد تومان سال ۱۳۹٦ به مرز ۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیدیم. وعده کردیم که به پیشکسوتان توجه کنیم که بدون استثنا به پیشنهادات عمل کرده‌ایم. ما مسئولیت پی‌گیری امور قهرمانان را به کمیسیون محول می‌کنیم تا مسائل از این مسیر دنبال شود. در سال گذشته حدود ۳.۵ میلیارد تومان به پیشکسوتان کمک کردیم.
 
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران گفت: به تصویر کشاندن تبار و تاریخ ورزش ایران برای ما اهمیت زیادی داشت؛ تاسیس موزه ملی ورزش، تاریخ شفاهی و بانک ملی اطلاعات به نتیجه رسیده و در مسیر تکامل قرار دارد. هر ماه حدود ۵ تندیس را رونمایی می‌کنیم که آخرینش هم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی رخ داد.
 
وی تاکید کرد: توجه به مباحث قانون‌مندسازی و شفاف‌سازی کمیته ملی المپیک هم برای ما اهمیت خاصی داشت که این مورد هم انجام شده. هیچ چیزی محرمانه نیست و همه به تمام اجزای کمیته می‌توانند دست‌یابی داشته باشند. به زیرساخت‌ها هم توجه داشتیم و مجموعه‌های ما پس از ۲۰ سال نیاز به نوسازی داشت که تمام آن انجام شده و این مسیر ادامه هم خواهد داشت. خدمات کمیته ملی المپیک به قهرمانان رایگان و در شأن آن‌ها خواهد بود، چرا که تبادل مالی فسادزاست.
 
صالحی امیری درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای ورزشکاران بیان کرد: هیات اجرایی در کمیته ملی المپیک تصمیم‌گیر بوده و تشریفاتی نیست. تمام مباحث یک ماهه در هیات اجرایی تصویب می‌شود که کمیسیون ورزشکاران در آن‌جا نماینده خواهد داشت. همه کارهای ما به یک جمله ختم شده؛ این‌جا متعلق به ورزشکاران ماست و آن‌ها صاحب‌خانه هستند. نگاه کمک، همکاری و همدلی باید باشد. استخدام قهرمانان هنوز به نتیجه رسیده و در این دوره متعهد هستیم که تعدادی از قهرمانان را تحت عنوان مدیران آتی کمیته ملی المپیک به خدمت بگیریم. قطعن باید از این کرسی‌ها خداحافظی کنیم و این‌ها را در اختیار قهرمانان قرار دهیم اما با منطق و پروسه قانونی. مصوبه هیات اجرایی برای به‌کارگیری ۱۰ نفر از قهرمانان را داریم اما باید این سهم‌ها با پی‌گیری کمیسیون ورزشکاران از دستگاه‌ها بیش‌تر شود. زین پس اشتغال هر قهرمانی باید از سمت کمیسیون ورزشکاران باشد.
 
وی با تاکید به نقش کمیسیون ورزشکاران گفت: جلسات آتی باید با دعوت از مسئولین باشد تا مطالبات مطرح شود. قبل از هر اقدام به بانک اطلاعاتی نیاز هست و باید این مسئله لحاظ شود. هیچ محدودیت فضایی در این بحث وجود ندارد. کمیسیون‌های ما با درایت خانم طاهریان و آقای سعیدی تاکنون عملکرد درخشانی داشته‌اند. مصلحت این است که می‌خواهم من از کمیسیون حذف شوم تا کانال آزاد تبادلی شکل بگیرد. آگاهانه در این کمیسیون شرکت نمی‌کنم چون هیچ دخالتی نداشتم و نخواهم داشت.
 
صالحی امیری درباره انتخاب 4 عضور انتسابی کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: درست بود که این ۴ نفر انتصابی باید با مشورت انتخاب شوند اما من آن‌ها را انتخاب نکردم. طبق آئین‌نامه برای رعایت منصفانه جنسیتی و رشته‌های ورزشی حداکثر باید ۴ نفر با حق رای منصوب شوند. من هیچ دخالتی در این امر نداشتم و آقای سعیدی و خانم طاهریان در این امر ایفای نقش کردند. برای من همه بزرگ و قهرمان هستند و تبعیض هیچ دلیلی ندارد. این ۴ فدراسیون چون عضوی در کمیسیون نداشتند، انتخاب شدند.
 
وی در پاسخ به انتقادات صورت گرفته توسط فدراسیون کشتی و اعتراض رئیس ابن فدراسیون گفت: برخی بحث‌ها مطرح شده اما من به‌دنبال پاسخ‌گویی نیستم چون این وظیفه کمیته ملی المپیک نیست اما به اعتراضات منطقی پاسخ می‌دهیم. نسبت به هیچ‌کسی موضع نداریم و ابلاغ کمیسیون ورزشکاران شرط ماست.
 
*ادعای مهندسی حرف غلط، ناصواب و یک اتهام غیراخلاقی‌ست
 
در ادامه صالحی امیری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در کمیته ملی المپیک ۱۸ کمیسیون داریم که حدود ۲۵۰ نفر از نخبگان و مدیران و قهرمانان در آن‌ها عضویت دارند. فلسفه تشکیل کمیسیون‌ها توسط کمیته بین‌المللی ایجاد یک نظام مشورتی و تصمیم‌سازی‌ست. رسالت کمیسیون‌ها فعالیت در موضوع تخصصی، ارائه راه‌کارها و پیشنهادات به کمیته است و درصورتی که این طرح ها قابلیت اجرا داشته باشند، انجام و تصمیم گیری می‌شود. همه کمیسیون‌ها جز کمیسیون ورزشکاران فعال بوده‌اند که قریبا گزارش آن‌ها را ارائه می‌کنیم.
 
وی با تشریح کمیسیون ورزشکاران ادامه داد: الان در حوزه محیط‌زیست اقدامات زیادی صورت گرفته، در کمیسیون رسانه هم ۲۰ سردبیر ورزشی هستند، کمیسیون زنان برای حضور حداکثری بانوان و سایرین هم همین‌طور. کمیسیون ورزشکاران انتخابی‌ست و نه انتصابی. از بین قهرمانان ۱۵ نفر انتخاب شده و ۴ نفر هم توسط رئیس کمیته منصوب می‌شوند. من بدون مداخله روی افراد ۴ سهمیه را به ۴ فدراسیون غیرعضو در کمیسیون تخصیص دادم که ۲ خانم و ۲ آقا بودند.
 
صالحی امیری درباره ماجرای اعتراض کشتی گفت: درباره کشتی هم بنای ورود نداشتم اما انتظار دارم که هر عزیزی قبل از صحبت، ضوابط را مطالعه کند. آئین‌نامه مصوبه کمیته بین‌المللی المپیک را دارد و افزایش سهمیه کشتی در کمیسیون مورد مخالفت من نیست و مورد استقبال هم هست اما محدودیت آئین‌نامه داریم. حمید سوریان قهرمان نام‌دار کشتی ما هستند و وی باید در حوزه ورزش قهرمانی جایگاه خوبی داشته باشد. تلاش من هم بر این بوده که وی در کمیسیون جای بگیرد اما با جنجال و شلوغ‌کاری کاری پیش نمی‌رود. دوستان به جای صحبت و جلسه، بیانیه داده‌اند که ما هم در این صورت تابع قوانین هستیم. الان ۱۸ نفر در کمیسیون هستند و هر کسی ۳ جلسه شرکت نکند، طبق قوانین جایگزین خواهد یافت. راهکار ورود سوریان فقط قانونی‌ست و با بیانیه به جایی نمی‌رسد. ما هیچ تصمیمی تحت فشار نمی‌گیریم.
 
وی افزود: به آقای دبیر گفته بودم با حضور سوریان موافقم اما آئین‌نامه به ما می‌گوید با نگاه به برابری جنسیتی و برابری رشته‌ای باید انتصاب رخ دهد. تکرار این موضول جالب نیست و نباید غوغاسالازی رخ بدهد. هیچ مشکلی در ورزش ایران نیست که حل نشود اما به آگاهی و صبر کافی نیاز دارد. ما با ۴۰ سال تجربه که تسلیم فضاسازی‌ها نمی‌شویم. کمیته ملی المپیک ساختاری دارد و همه در چارچوب منشور المپیک هستند. همه تصمیمات من با تعامل بود و طبق قوانین پیش رفته‌ام. ممکن است از کمیته بین‌المللی المپیک مجوز بگیریم که یک نفر برای ۲۱ نفره شدن کمیسیون اضافه شود اما این با سروصدا حل نمی‌شود. استراتژی من آرامش، ثبات و وفاق بوده و دبیر قهرمان ملی ماست. ورود مراجع ملی ورزش به حاشیه به صلاح نیست و ضرر خواهد داشت. برای بنده همه ۵۰ فدراسیون برابرند و هیچ تفاوتی نمی توان لحاظ شد. این ادعای مهندسی حرف غلط، ناصواب و یک اتهام غیراخلاقی‌ست. در همین جلسه امروز عزیزان منصوب را شناختم و حق فدراسیون‌های شنا، تکواندو و بدمینتون ماست که در کمیسیون ورزشکاران عضو داشته باشد.
 
رئیس کمیته ملی المپیک درباره بحث بودجه فدراسیون کشتی بیان کرد: ما و دولت مجموعا بیش از ۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون کشتی پرداخت کردیم و این یعنی حمایت ما از کشتی. تضعیف کشتی را به صلاح نمی‌دانم و این موضوع باید در رسانه‌ها سرلوحه باشد.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا   ، تاریخ انتشار:  7 آذر  1400، کدخبر: ، www.dana.ir،1787927

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
اون اهمیتی که باید به ورزشکاران داده بشه اگر داده میشد شرایطشون خیلی بهتر از این بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین