پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری گفت: تاریخ بازنشستگی من براساس ۳۵ سالگی ۱۵ تیرماه خواهد بود. مجلس تصویب کرده بود تغییرات اساسنامه باید به تصویب دولت برسد. روند اصلاح تسریع شد، کمیته کارشناسی تشکیل شد، اساسنامه را در مجمع تصویب کردیم، به کمیسیون اجتماعی ارسال و تصویب شد که به صحن دولت رفت. بعد از آن اساسنامه به شورای نگهبان ارسال و با نگاه مثبت آن‌ها تصویب شد. تاریخ تصویب ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تایید و دی ماه توسط دولت ابلاغ شد. ماده ۱۹ می‌گوید ریاست کمیته افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. به لحاظ سابقه ایثارگری ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن را مطرح می‌کنند و الان من در سن ۶۱ سالگی هستم امکان فعالیت در ۴ سال آینده را دارم، اما چنین تصمیمی ندارم. ۳ نفر از اعضای هیات اجرایی بازنشسته هستند، اما براساس همین ماده مشکلی ندارند و حضورشان قانونی است. من کرسی را به فرد شایسته‌ای خواهم سپرد.
شعار سال: سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری اظهار داشت: ما به عنوان کمیته ملی المپیک خودمان را همیشه پاسخگو می‌دانیم. حرف‌های امروز ما همان مباحث ۴ سال قبل است. خدا را شاکریم هر آنچه ما در روز‌های اول به عنوان ایده‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌ها اعلام کردیم امروز به عنوان کارنامه در ورزش قهرمانی اعلام می‌کنیم. تلاش ما جدایی از روزمرگی و نتایج قابل لمس بود. وقتی آمدیم قول دادیم در ورزش ایران زمین از حاشیه پرهیز کرده و در متن حرکت کنیم.

وی افزود: وحدت و انسجام را محور اصلی ورزش قهرمانی اعلام کردیم و امروز بعد از ۴ سال شما قضاوت می‌کنید اینطور شده است. اجازه نداریم این وحدت دستخوش مشکل شود. می‌گفتند ۲ دستگاه با مأموریت کاملا موازی دچار مشکل شوند، اما با وجود همپوشانی در چارچوب وظایف کمیته و وزارت، بدون چالش این مسیر را طی کردیم. قول دادیم دیپلماسی ورزش را فعال کنیم، ۴ سال در مسیر توسعه دیپلماسی طی کردیم، بیش از ۱۵۰ دیدار با روسای بین‌المللی، مقامات کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم و آخرین مورد دیدار با مقامات آسیا در تاشکند بود. محصول این دیپلماسی کاهش تهدید به ورزش قهرمانی و تولید فرصت‌های جدید بود. کمیته امروزه بهترین روابط سازنده را با IOC و شورای المپیک آسیا دارد و حق رای برای کمیته وجود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش بودجه کمیته در ۴ سال گذشته، عنوان کرد: قول دادیم بودجه کمیته را افزایش دهیم. ۴ سال پیش ۴۴ میلیارد بودجه مصوب ما بود که الان به ۳۲۰ میلیارد رسیده است. در ۴ سال گذشته بودجه تخصیصی ما از سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ درصد و در برخی سال‌ها بیشتر بود. ۱۲۰ تا ۲۲۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ براساس برنامه‌ها و اعزام‌ها و میانگین بودجه از سوی کمیته ۱۵۸ درصد بود که ۵۸ درصد بیش از بودجه مصوب بود.

صالحی‌امیری یادآور شد: هفته آینده مرکز جدید آموزش‌های آکادمی را با ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر افتتاح خواهیم کرد. گفته بودیم فعالیت‌های فرهنگی را در ورزش قهرمانی توسعه می‌دهیم که این کار انجام شد. ما باور داشتیم باید از سکوی قهرمانی به پهلوانی برسیم که برگزاری ده‌ها رویداد فرهنگی در کشور و همین طور در توکیو بیانگر این موضوع بود فرهنگ در کمیته موضوع مهمی است. برای استفاده از نخبگان، ۱۸ کمیسیون را تشکیل دادیم که کمک‌های جدی در توسعه ورزش قهرمانی داشتند.

وی با بیان اینکه رسانه از ارکان کمینه است، یادآور شد: وزارت ورزش، کمیته پارالمپیک، فدراسیون‌ها و رسانه‌ها ارکان کمیته هستند. شما قضاوت کنید آیا کمیته در تعامل با رسانه‌ها به شعار خود وفادار بود یا نه؟ وعده کردیم موزه ملی ورزش ایران را راه‌اندازی کنیم که الان جزو ۲۲ موزه برتر کشور است. وعده کردیم تاریخ شفاهی ورزش را در ۱۰۰ سال اخیر ثبت کنیم که این کار با سرعت در حال انجام است و ۲ مرحله رونمایی داشتیم. پیش‌بینی ما این است ضبط برنامه به ۲۵۰۰ ساعت برسد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این نشست خبری، ادامه داد: ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از پیشکسوتان حمایت داشتیم و در برنامه امسال ۵ میلیارد حمایت پیش‌بینی شده است تلاش کردیم در این مدت ۴ سال برنامه‌هایی که تعریف کردیم را محقق کنیم.

صالحی‌امیری در ادامه درباره نشست شورای المپیک آسیا، گفت: این جلسه فوق‌العاده بود که در خصوص بازی‌های آسیایی صحبت شد. ستاد بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام کرد آمادگی برگزاری مسابقات را دارد، اما دولت چین این اجازه را نمی‌دهد. آن‌ها به صورت مجازی این گزارش را ارائه دادند و اعلام کردند تمام اقدامات از جمله حمل و نقل، اسکان و ... انجام شده و حتی در جند رشته ورزشی تست صورت گرفته، اما به دلیل کرونا در شانگهای، دولت تصمیم گرفت بازی‌های آسیایی به تعویق بیفتد. زمان جدید نیاز به مطالعه جدید دارد و قرار است ظرف یک ماه زمان رویداد جدید را اعلام کند. رویداد لغو نشده و به سال ۲۰۲۳ منتقل شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نامه ارسال شده به کمیته بین‌المللی المپیک، عنوان کرد: در نامه گفتم به خاطر تعویق بازی‌ها و اینکه می‌خواهیم انتخابات را در اولین فرصت برگزار کنیم خواستار پاسخ سریع در خصوص آیین‌نامه هستیم. بعد از حضور در تهران، روز گذشته نشست هیات اجرایی برگزار و موضوع انتخابات مطرح شد. ۲ دیدگاه پیشنهاد شد؛ اینکه فرایند در هفته اول خرداد و انتخابات ۴۵ روز بعد باشد، چون این تاریخ نزدیکترین زمان بود. پیشنهاد دوم این بود اعلام تاریخ بیانیه مجمع ۱۵ تیر و انتخابات ۳۰ مرداد باشد. این تاریخ برای این بود که کاروان ۲۸ مرداد از بازی‌های کشور‌های اسلامی برمی‌گردد. این پیشنهادات در مجمع مطرح و رای گیری می‌شود. هر روزی که مجمع تصمیم گرفت همان موقع بیانیه آغاز انتخابات صادر می‌شود. آنچه قطعی است انتخابات تیر یا مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: برای تصمیمات کلان، مجمع به عنوان عالی‌ترین سطح باید دخالت مستقیم داشته باشد. چون تصمیم برای انتخابات بعد از هانگژو توسط مجمع تصویب شد تغییر آن نیز باید توسط مجمع صورت بگیرد. ما از IOC تقاضا کردیم برای برگزاری انتخابات تایید آیین‌نامه را صادر کنند. ما پیگیر هستیم قبل از ۴۵ روز آینده این آیین‌نامه به دست ما برسد.

وی درباره بازنشستگی خود، تصریح کرد: تاریخ بازنشستگی من براساس ۳۵ سالگی ۱۵ تیرماه خواهد بود. مجلس تصویب کرده بود تغییرات اساسنامه باید به تصویب دولت برسد. روند اصلاح تسریع شد، کمیته کارشناسی تشکیل شد، اساسنامه را در مجمع تصویب کردیم، به کمیسیون اجتماعی ارسال و تصویب شد که به صحن دولت رفت. بعد از آن اساسنامه به شورای نگهبان ارسال و با نگاه مثبت آن‌ها تصویب شد. تاریخ تصویب ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تایید و دی ماه توسط دولت ابلاغ شد. ماده ۱۹ می‌گوید ریاست کمیته افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. به لحاظ سابقه ایثارگری ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن را مطرح می‌کنند و الان من در سن ۶۱ سالگی هستم امکان فعالیت در ۴ سال آینده را دارم، اما چنین تصمیمی ندارم. ۳ نفر از اعضای هیات اجرایی بازنشسته هستند، اما براساس همین ماده مشکلی ندارند و حضورشان قانونی است. من کرسی را به فرد شایسته‌ای خواهم سپرد.

وی در خصوص اینکه چرا هیات اجرایی در خصوص تاریخ انتخابات تصمیم نگرفت، گفت:، چون شائبه نباشد که اعضای هیات اجرایی در جهت منافع خود هستند قرار شد مجمع به عنوان عالی‌ترین بخش تصمیم‌گیری کند. من می‌توانم اختیاری که مجمع به من تفویض کرده به خود مجمع تفویض کنم.

صالحی‌امیری در خصوص اینکه باید زمان برای مجمع از یک ماه قبل اعلام شود، یادآور شد: این برای مجمع عمومی است و این زمانی که اعلام شد برای مجمع فوق العاده ۱۵ روز است. مجمع فوق‌العاده از اختیارات رئیس است. ما در همان روز مجمع رای‌گیری می‌کنیم و اعضا به برگزاری مجمع در این روز هم رای می‌دهند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۳۰۰۳۵، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین