پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
با سوختن هر متر مکعب گاز ده هزار کیلو کالری انرژی تولید می‌شود. حال می‌خواهیم محاسبه نمائیم که برای گرم کردن یک خانه با طول و عرض ۴ متر و ارتفاع ۲.۵ متر چه میزان گاز طبیعی مورد نیاز است. فرض کنیم یک روز سرد زمستان است و ما می‌خواهیم دمای این خانه را از صفر درجه به ۲۰ درجه سانتی گراد برسانیم.
شعار سال: برای این محاسبه از فرمول Q=mc&t استفاده می‌کنیم. ابتدا با فرض اینکه هیچگونه هرز روی و هدر رفت انرژی نداشته باشیم محاسبات را انجام می‌دهیم؛ که با این محاسبات انرژی مورد نیاز برابر ۲۸۰ کیلو کالری می‌باشد. با فرض اینکه در هر ساعت ۴۰ درصد این انرژی از طریق درب و دیوار و پنجره از بین برود پس ما باید در هر ساعت ۴۰ درصد انرژی از دست رفته را جبران کنیم لذا میزان انرژی مورد نیاز در ۲۴ ساعت برابر می‌شود با ۴۰%*۲۸۰*۲۴=۲۶۸۸ کیلو کالری به این ترتیب برای گرم کردن خانه ذکر شده نیاز ۰.۲۷ متر مکعب گاز طبیعی در طول ۲۴ ساعت می‌باشد با همین روش محاسبه میزان گاز مورد نیاز برای گرم کردن یک واحد صد متر در ۲۴ ساعت نیاز به ۱.۷ متر مکعب گاز طبیعی می‌باشد.

حتی اگر در هر شبانه روز ۸۰ درصد انرژی تولیدی به هدر برود نیاز به ۳.۵ متر مکعب در شبانه روز و ۱۰۲ متر مکعب در ماه گاز طبیعی مورد نیاز خواهد بود.

حال دلیل مصرف بسیار شدید گاز در خانه‌های ایران چیست:
هدر رفتن بیش از ۸۰ درصد انرژی تولیدی از طریق درب و پنجره‌ها و درب و دیوار و ...

افزایش بیش از حد دمای خانه‌ها بعضا دمای خانه‌ها به بالای ۲۵ درجه می‌رسد
 
تاثیرات مصرف بی رویه و بی مهابای گاز در ایران:
سوزاندن سرمایه‌های ملی این نسل و همه نسل‌های آینده

انتشار سالانه ۲۷۰ میلیون تن کربن در هوا. میزان آلودگی هوای ناشی از انتشار این میزان کربن حدودا ۴ برابر کل وسایل بنزین سوز و گازوئیل سوز ایران است. با این شدت مصرف مردم ایران از جمله اصلی‌ترین آلوده کننده‌ترین هوای جهان می‌باشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفت ما، تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۷۴۵، www.naftema.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین