پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۷۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
انتقاد از شرکت بیمه بابت تاخیر در پرداخت خسارت به واحد‌های آسیب دیده زلزله قطورمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر بازسازی یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی زلزله زده قطور خوی به پایان رسیده است.

شعار سال:آیدین رحمانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی گفت: در زلزله اسفندماه دو سال پیش در منطقه قطور خوی ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دید که کار بازسازی این واحد‌ها بلافاصله پس از وقوع حادثه آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.
 
او با بیان اینکه در این حادثه یک هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی و چهار هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی روستایی دچار خسارت شدند، ادامه داد: تا ۱۸ آذرماه سال جاری بازسازی و تعمیر یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی منطقه اتمام یافته است.
 
رحمانی با اشاره به احداث چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده قطور عنوان کرد: همچنین تاکنون پی کنی چهار و ۱۴۰ واحد مسکونی، اجرای فنداسیون سه هزار و ۸۱۳ واحد مسکونی، اجرای اسکلت سه هزار و ۴۶۰ واحد به همراه اجرای سقف برای سه هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی در این مدت انجام شده است.
 
عملیات ساختمانی ۳۱۰۸و احد مسکونی در خوی به اتمام رسیده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی ادامه دارد، گفت: تاکنون عملیات ساختمانی سه هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی به همراه دیوار چینی سه هزار و ۵۴۶ واحد به اتمام رسیده است.
 
رحمانی با اشاره به اینکه شرکت بیمه گذار تاکنون بیش از ۵٧٠ میلیارد ریال خسارت به واحد‌های آسیب دیده از زلزله قطور از توابع شهرستان خوی پرداخت کرده است، افزود: شرکت بیمه در پرداخت مانده خسارت واحد‌های آسیب دیده در زلزله قطور باید اهتمام بیشتری داشته باشد.
 
وی ادامه داد: ۴۱۰ واحد مسکونی نیز که نسبت به تشکیل پرونده دیر اقدام کرده اند، باید در خصوص پرداخت خسارت به آن‌ها نیز شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد پس از طی مراحل ارزیابی مجدد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.
 
مردم قطور برای دریافت تسهیلات بازسازی بنیاد مسکن آذربایجان غربی را همراهی کنند

رحمانی گفت: برای تسریع در روند بازسازی باید هرچه سریع‌تر تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد و مردم نیز پس از اخذ تسهیلات با همراهی بنیاد مسکن نسبت به احداث واحد‌های مسکونی اقدام کنند.
 
او تعداد معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات احداث، معیشتی، تعمیری و نیز دامی را ۱۴ هزار و ۵۳۳ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۲ واحد به مرحله انعقاد قرارداد بانکی رسیده اند.
 
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پرداخت شده است، بیان کرد: همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض تأمین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان قطور در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است: چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ وقوع دو زمین لرزه با بزرگی بیش از ۵ و ۵.۹ ریشتری منطقه قطور خوی را لرزاند.
 
این زمین لرزه‌ها موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صد‌ها رأس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یک هزار واحد دیگر در روستا‌های خوی و سلماس شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری چابک آنلاین ، تاریخ انتشار: 20  آذر 1400، کدخبر:19565 ،www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین