پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۷۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر‌های متعدد مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی به اروپا گفت: در شرایطی که هرگونه اطلاعات پولی و بانکی ما قابلیت سوء استفاده توسط دیگران را دارد، لذا در چنین شرایطی کنترل و نظارت دقیقتر صلاحیت افرادی که در رأس یک مجموعه بانکی و به عنوان مدیرعامل قرار می‌گیرند، بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند. برخی از منابع خبری با گمانه زنی و عدم قطعیت، از محمد فطانت مدیرعامل بانک آینده، نام برده اند.
شعار سال: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی مدیرعامل یک بانک خصوصی به صورت مکرر به کشور خارجی آن هم انگلیس سفر دارد، نهاد‌های امنیتی باید علت و منشا و ریشه این سفر‌ها را مشخص کنند.
 
احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر‌های متعدد مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی به اروپا گفت: در شرایطی که هرگونه اطلاعات پولی و بانکی ما قابلیت سوء استفاده توسط دیگران را دارد، لذا در چنین شرایطی کنترل و نظارت دقیقتر صلاحیت افرادی که در رأس یک مجموعه بانکی و به عنوان مدیرعامل قرار می‌گیرند، بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: انتظارمان از نهاد‌های نظارتی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که صلاحیت این افراد را به عنوان هیئت مدیره یا مدیر عامل یک بانک تایید می‌کنند، این است که همه چک لیست‌ها و نظارت‌ها را قبلا انجام داده باشند چرا که اگر موضوعی پیش بیاید باید پاسخگو باشند و ما هم در مجلس پاسخگویی در این زمینه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: سفر‌های متعدد مدیرعامل یک بانک به کشور‌های اروپایی این هشدار را به دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می‌دهد که این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

ارکانی با اشاره به پرونده خاوری بیان کرد: اگر ماجرایی مثل خاوری اتفاق بیفتد این افراد دیگر به کشور باز نمی‌گردند و دست ما نیز برای بازگرداندن مجرمان اقتصادی از کشورهایی، چون کانادا و انگلیس کوتاه خواهد بود و در نتیجه اطلاعات زیادی از سیستم بانکی و سپرده گذاران به دست بیگانگان می‌افتد.

وی تصریح کرد: لازم است وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی چنین موضوعاتی را جدی بگیرند و در انتخاب افراد دقت بیشتر داشته باشند تا مسئله‌ای پیش نیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: وزارت اقتصاد به این موضوعات، بسیار حساس است چراکه بخش‌هایی مانند بانک‌ها، گمرک، سازمان مالیاتی، خصوصی سازی و حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور در این وزارتخانه و بانک مرکزی خلاصه شده‌اند لذا هر انتصاب در این وزارتخانه می‌تواند منبع و منشا اتفاقاتی باشد بنابراین در انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل بانک‌ها باید دقت بیشتری شود و حتی در مورد آن‌هایی که از قبل بوده اند نیز تجدید نظر شده و اعطای صلاحیت‌ها بروزرسانی شود.

ارکانی در پایان تصریح کرد: جدا از نظارت مستمر و دائمی که دستگاه‌های مربوطه دارند از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه درخواست دارم در بحث هیئت مدیره موسسات و نهاد‌های بانکی دقت بیشتر داشته باشند؛ چراکه وقتی یک مدیرعامل به صورت مکرر به کشور خارجی آن هم انگلیس سفر دارد باید علت و منشا و ریشه آن مشخص شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۲۱آذر ۱۴۰۰، کد خبر: purson.ir/۳۷۵۰۵۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
کاری نمیتونه داشته باشه جز کارهای اقامت و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
اگه بخوان از اطلاعات سوء استفاده کنن که نیاز به رفتن نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین