پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان روز سه شنبه گفت: لبنان برای شروع بهبود اقتصادی و تقویت ذخایر ارزی که به سرعت در حال کاهش است، نیاز به دریافت ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار از کشور‌های دوست خود دارد.

شعار سال:  لبنان برای شروع روند بهبود اقتصادی به ۱۵ میلیارد دلار کمک نیاز دارد.
 
لبنان با بحران اقتصادی بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند که توسط بانک جهانی به عنوان یکی از بدترین بحران‌های جهانی در دوران مدرن شناخته می شود. بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور در فقر زندگی می کنند و ارز بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را در میان کشمکش‌های سیاسی از دست داده است که همین موضوع توافق با صندوق بین المللی پول را به تاخیر انداخته است.
 
سلامه گفت: سهمیه ما در صندوق بین المللی پول ۴ میلیارد است؛ اگر کشورهای حامی را هم به آن اضافه کنند، می‌توانیم به ۱۲ تا ۱۵ میلیارد برسیم، رقمی که می‌تواند به شروع بهبود لبنان و بازگرداندن اعتماد کمک کند.
 
گفتنی است لبنان سال گذشته برای اولین بار بدهی خود را نپرداخت، اما رهبران سیاسی همچنان به مقاومت در برابر اصلاحات کلیدی درخواست شده توسط اهداکنندگان بین‌المللی ادامه می‌دهند.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار: 30 آذر 1400، کدخبر: 1283737، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین