پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
سید احسان خاندوزی در بازدید از گمرک شهید رجایی، منشاء اصلی مشکلات گمرک، را ناهماهنگی میان ۲۵ دستگاه دولتی دانست. گمرک با ۲۵ دستگاه و سازمان دیگر کار می‌کند و ضعف در نهاد‌های دیگر همکار با گمرک، باعث اختلال در فرآیند کار گمرک شده و باعث شده که فرآیند ترخیص طولانی و هزینه بر شود.
شعار سال: سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از گمرک شهید رجایی و در پاسخ به پرسشی درباره عدم تخصیص منابع از سوی بانک‌ها به بازرگان‌ها و مشکلات گمرک شهید رجایی، گفت: گمرک به تنهایی بار نیمی از تجارت کشور را به دوش می‌کشد، اما دچار ضعف‌ها و مشکلات فراوانی است که همین موجب شده تولید کنندگان و تجار دچار خسارت فراوانی شوند.
 
وزیر اقتصاد تشریح کرد: بخشی از مشکلات گمرک بر می‌گردد به نهاد‌های دولتی که در حوزه واردات کالا‌های اساسی، زمان بندی به موقعی انجام نمی‌دهند که نسبت به آن باید دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

وی تصریح کرد: گمرک با ۲۵ دستگاه و سازمان دیگر کار می‌کند و ضعف در نهاد‌های دیگر همکار با گمرک، باعث اختلال در فرآیند کار گمرک شده و باعث شده که فرآیند ترخیص طولانی و هزینه بر شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه حل مشکلات هماهنگی نهاد‌های مرتبط به نفع گمرک کشور خواهد بود، گفت: در نتیجه هماهنگی، دستگاه‌های مرتبط با گمرک آن زمان و هزینه کمتر برای تجار و تولید کننده و در نهایت قیمت تمام شده کمتر برای مصرف کننده را شاهد خواهیم بود.

در پایان وزیر اقتصاد اضافه کرد: این مشکلات به طور جدی در جلسه با مسئولان ذیربط و رئیس جمهور به بحث گذاشته خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد نیوز، تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۵۹۹۳۷۲، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین