پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: هیچ کدام از پناهگاه‌های سگ‌های بلاصاحب در استان، مجوز و استاندارد اداره کل دامپزشکی را ندارند.
شعار سال: «دکتر شهرام موحدی» گفت: پناهگاه‌های سگ‌های بلاصاحب مورد تأیید دامپزشکی نیستند؛ مکاتبه‌ای با استانداری و دفتر امور شهرداری صورت گرفته است و قرار است شهرداری ها، برای تأیید پناهگاه‌ها به ما مراجعه کرده و پروانه و مجوز فعالیت را دریافت کنند.

مدیرکل دامپزشکی گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و نگهداری از آن ها، جزو وظایف شهرداری‌ها است، اما دامپزشکی در حوزه تزریق واکسن هاری، فعالیت گسترده‌ای انجام داده است.

۱۸ هزار قلاده سگ در اصفهان، سال گذشته از سوی کارشناسان دامپزشکی استان با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی عادت اشتباهی که در میان مردم رواج یافته است، غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب بوده که کاری اشتباه است، زیرا باعث افزایش میل آن‌ها به تولید مثل شده و دخالت در محیط زیست محسوب می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۶۸۰۵۶، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
0
از مافیای سگ خبر دارید؟

اگر با مافیای سگ‌های بی‌صاحب و پناه‌گاه آشنایی ندارید این متن را بخوانید:

«سال ۱۳۸۷ یه قانون نوشتن که از اون‌روز به بعد قرار شد برای سگ‌های بی‌سرپرست پناهگاه راه بندازن و سگ‌ها رو با خفت‌گیر، دارت و تفنگ بیهوشی زنده‌گیری کنن. ببرن تو پناه‌گاه‌ها. کمی رسیدگی کنن، سالم‌ترها رو عقیم و بعد براشون سرپرست پیدا کنن. سگ‌های مریض‌ هم یوتانایز (مرگ آسان) کنن. از این تاریخ میرشکارها کنار گذاشته شدن و کار به دست پیمان‌کارها افتاد.

همه‌ قسمت‌های دستورالعمل تقریبا اجرا می‌شه به جز اون بخش آخر، چرا؟ چون یوتانایز یعنی سگِ کمتر! سگِ کمتر هم یعنی آجرشدن نون پیمان‌کار. یه کاسبی راه افتاد که هر چی سگ بیش‌تر، نون‌ش هم چرب‌تر. یواش‌یواش یه عده افتادن به ساخت قفس و طویله و اسم‌ش رو هم گذاشتن پناهگاه! سگ‌های بدبخت رو می‌گیرن، از هر ۱۰۰ تا ۴ تاشون رو عقیم می‌کنن و دوباره تو بیابون آزاد می‌کنن؛ چند وقت بعد دوباره می‌گیرن تا صورت وضعیت بدن! و روز از نو، روزی از نو! یه نون‌دونی چرپ جور شده‌.

سگ‌های هر منطقه، مثل گداهای سر چهارراه، حساب‌وکتاب و صاحب خودشون رو دارن. حتی از هم‌دیگه سگ می‌دزدن. کار به توله‌کشی کشیده. و در این شغل، هر چی سگ بیش‌تر، اوضاع بهتر. این همه سگ غذا هم می‌خوان. زرنگ‌ترها پناهگاه‌شون رو نزدیک مراکز دفن پسماند میزنن. اونجا پر از غذاست (البته از نوع فاسدش). شماره حساب هم می‌دن و مردمِ ازهمه‌جا بی‌خبر براشون پول واریز می‌کنن!

رقابت‌ سر سگ‌ها بالا گرفته. یه عده گردن‌کلفت شدن و مافیا شکل گرفته. با شعار «حیوان دوستی» شروع کردن به وانت‌وانت غذا دادن به سگ‌های نگون‌بخت بیابون؛ سگ‌ها هم که شکم‌شون سیر شد، تا تونستن زاییدن! توله پشت توله. جمعیت تو این چند سال ترکید و به بالای ۳میلیون رسیدن.

متاسفانه یک جنبش عظیم غذارسانی به سگ‌های ولگرد و بی‌سرپرست راه افتاده. ما با یک لشکر طرفیم! آمار سگ‌گزیدگی از ۲۰۰هزارتا در سال گذشته. غذارسانی به حیوانات ولگرد در ایران به یک فرقه و ایدئولوژی تبدیل شده‌. جهالتی مدرن که علاوه بر زیست‌شناسان حفاظت، نیاز به ورود روان‌شناسان و متخصصان آسیب‌های اجتماعی و حتی کارشناسان جرایم سازمان‌یافته و افراد آشنا به ویژگی‌های شخصیتی بزهکاران به این چالشه.

ماجرای سگ‌های بی‌سرپرست ماجرای حیوانی اهلی‌ست که به آفت و گونه مهاجم تبدیل شده. گونه‌های مهاجم به ویژه سگ‌های ولگرد و بی‌سرپرست یک معضل جهانی و سومین دلیل انقراض حیات وحش در جهان بشمار میان.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین