پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۰۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از تامین و واردات بیش از یک میلیون تن روغن خریداری شده به کشور طی ۹ ماه نخست سال خبر داد.
شعار سال: «حجت براتعلی» گفت: برای تأمین نیاز مصرفی کشور به روغن از ابتدای امسال تا پنجم دی‌ماه یک میلیون و ۵۳ هزار تن انواع روغن خام به کشور وارد شده است.

براتعلی افزود: بخشی از روغن‌های خریداری شده به طور خام به کشور وارد می‌شود که پس از تخلیه و بارگیری برای استحصال روغن به کارخانجات روغن‌کشی ارسال می‌شود و پس از تصفیه به مراکز ذخیره‌سازی و نگهداری کالا‌ها ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: روغن‌های ذخیره شده بر اساس نیاز بازار و پس از صدور مجوز عرضه، از طریق شبکه‌های توزیع سراسری در کشور در اختیار مصرف‌کنندگان خانوار و صنایع قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد از ابتدای امسال تا ۵ دی‌ماه ۵۹۸ هزار تن روغن خریداری شده است.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران وضعیت بازار روغن کشور را مطلوب اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تا ۲۱ دی سال‌ِجاری ۹۳۰ هزار و ۸۷۳ تن روغن به فروش رفته است.

طبق آمار‌ها سالانه نزدیک دو میلیون تن روغن خام از محل واردات و ۱.۵ میلیون تن روغن خام از تولید داخلی و استحصال دانه‌های روغنی وارداتی تامین می‌شود همچنین میزان ظرفیت ذخیره‌سازی (تکمیلی) روغن خام کشور را ۶۰۰ هزار تن است.

از حدود سه میلیون تن دانه روغنی وارداتی، ۱۸ درصد تبدیل به روغن خام شده که می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

روغن خام و بخشی از دانه روغنی مورد نیز کشور از کشور‌های روسیه، مالزی، اوکراین، برزیل و آرژانتین تامین می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۶۱۶۹۱۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین