پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۷۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت ضمن پذیرش کاستی‌های موجود و سو مدیریت‌های جاری در دو صنعت فولاد و خودرو، بیان داشته است که به زودی با تغییر در سطح فناوری و حرکت به سمت فناوری‌های نسل چهارم و پنجم، زنجیره سازی برای جریان تولید، ورود به بحث بازار‌های خارجی و توسعه بازار و توجه خاص به برندینگ و راهبران بازار، شفاف سازی فرآیند‌ها و افزایش تعهدات به کیفیت، شاهد تحولاتی خوب در این دو صنعت خواهیم بود. ایشان تاکید خاصی هم بر اثرات نامیمون دو جنگ تحمیل شده بر ایران مشتمل بر جنگ هشت ساله تحمیلی و جنگ ناپیدای ناشی از تحریم اقتصادی بر کشور داشتند.
شعار سال: علی آقامحمدی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران افزود: خوشبختانه در طول یک سال گذشته تولید لوازم خانگی و صنایع خودرو سازی ۸۰ درصد افزایش یافته است و در نسل پنجم صنعت باید با تعامل و همگرایی شرکت‌های فعال در عرصه فولادسازی بتوانیم شاهد پویایی صنعت فولاد ایران باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: صنعت فولاد یکی از بزرگترین صنایع ایران است و این صنعت هم اکنون نیازمند تحول بیشتری است تا بتوانیم وارد یک فضای جدید کسب و کار در این عرصه شویم.

وی با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: تاکنون هزینه‌های زیادی برای استقلال کشور داده‌ایم، ولی با این حال از لحاظ سیاسی و امنیتی ایران، هم اکنون به یک قدرت بزرگ و بلامنازع جهان تبدیل شده است.

اقا محمدی گفت: در اقتصاد ایران باید زنجیره‌های صنعتی فعال شوند و پیوستن شرکت‌های ایرانی به یکدیگر و با هم بودن به توسعه اقتصادی کشور سرعت خواهد بخشید.

وی یادآور شد: اخیراً با تشکیل کنسرسیوم صنایع غذایی بازار در بین بخش‌های مختلف این صنعت تقسیم‌بندی شده است و حتی برای این بازار لیدر نیز تعیین گردیده است تا بتوانیم در بازار‌های جهانی نیز رقابت قابل قبولی داشته باشیم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در این همایش تاکید کرد: خوشبختانه در مقایسه با سه سال گذشته ایران در جایگاه متفاوتی قرار گرفته و یک اراده قوی برای توسعه صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، صنایع فولاد و صنایع غذایی بر کشور حاکم شده است تا تکنولوژی‌های این صنایع را بتوانیم به خوبی در کشورمان بومی‌سازی کنیم.

اقا محمدی یادآور شد: امیدوار هستم دوران سختی که دشمنان بر ما تحمیل کردند رو به پایان باشد و در این دوره شاهد تحولات اساسی در بخش‌های صنعتی و اقتصادی کشور باشیم.

وی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در ۴۳ ساله گذشته مدام بر کشور ما حمله آوردند و از همه ابعاد برای حمله نظامی گسترده به ایران اسلامی با مشارکت همه قدرت‌های جهانی استفاده کردند و با تحمیل تحریم‌ها و جنگ هشت ساله و کشتار‌های دسته جمعی و بمباران و موشک باران شهری به دنبال تقسیم ایران بودند.

اقا محمدی اظهار داشت: پس از جنگ ویتنام طولانی‌ترین جنگ را بر ایران تحمیل کردند، ولی نتوانستند نتیجه خوبی بگیرند و با اعمال تحریم بانک مرکزی هرگونه مبادلات تجاری ما را محدود کردند و حتی کشور‌ها را برای تبادل اقتصادی با ایران جریمه‌های سنگینی کردند و پس از دو سال مذاکره از برجام خارج شدند.

آقامحمدی افزود:، ولی آن چیزی که مردم ایران در مورد صدام و شوروی گفته بودن عملی شد و حتی ورود به افغانستان برای از بین بردن طالبان نیز نتیجه نداد به طوری که امروز طالبان بار دیگر در افغانستان حاکم شده است.

وی در پایان با تبریک دهه مبارک فجر به تمام فعالان عرصه‌های صنعتی خواستار توسعه صنایع مختلف کشور از جمله پتروشیمی، صنایع غذایی و صنعت فولاد با برنامه ریزی شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری معدن نامه، تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.madannameh.ir/۲۳۹۹۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین