پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۷۲۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره راهکار مجلس برای رفع انحصار در صدور مجوز‌های کسب و کار پرداخت.
شعار سال: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی درباره لابی گری‌ها برای عدم اعطای مجوز تاسیس داروخانه اظهار کرد: مجوز داروخانه و سیاست‌های سخت گیرانه در صدور مجوز باعث شده که در سال‌های اخیر داروسازان جوان و تحصیل کرده با موانع متعددی رو به رو شوند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: مجوز دهی در حوزه تاسیس داروخانه مثل حوزه وکیل یکی از حوزه‌هایی است که دچار انحصار شده و شروطی مثل رعایت حد نصاب جمعیت و یا فاصله از داروخانه دیگر برای تاسیس داروخانه شرط شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: با قطعی شدن قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مشکلات در حوزه اعطای مجوز به داروخانه‌ها حل خواهد شد. هنوز مصوبه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به قانون تبدیل نشده و شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرده و مجلس آن ایرادات را برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: پیش‌تر در این رابطه به دیوان عدالت اداری هم شکایت شده و حتی آئین نامه هم اصلاح شده، ولی هنوز داروسازان به این موضوع انتقاد دارند.

حاجی دلیگانی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به قانون تبدیل نشود این معضل انحصار گرایی در حوزه تاسیس داروخانه‌ها حل نخواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.borna.news /۱۲۹۶۶۲۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین