پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۷۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
با وجود اینکه از شش سال پیش فست‌فود‌ها و رستوران‌های بیرون‌بر از ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده معاف هستند، اما برخی از این رستوران‌ها از مردم مالیات می‌گیرند. در صورت تهیه غذا از واحد‌های بیرون‌بر، دقت کنند مبلغی به عنوان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از آن‌ها گرفته نشود.
شعار سال: مصوبه مرداد ۱۳۹۷ در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده تاکید دارد که در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌هایی که غذا در آن‌ها به سرعت طبخ می‌شود (فست فود)، رستوران‌های غیرزنجیره‌ای و خدماتی (تنها مواد غذایی را به مقصد ارسال می‌کنند)، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، غیرقانونی است. قانون در این امر صراحتا عنوان کرده است که افزودن مبلغی تحت عنوان ارزش افزوده در فاکتور برخی از واحد‌های ارائه خدمات غذایی به مشتریان، غیرقانونی است.

تنها رستوران‌هایی که خدمات خود را به صورت ثابت در محل رستوران ارائه می‌کنند و دارای نشان تجاری زنجیره‌ای هستند مجاز به دریافت مالیات بر ارزش افزوده هستند.
تعداد بازدید : 12

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین