پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 21
کد خبر: ۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی گفت: بانک مرکزی باید به بانک های تجاری کمک کند که در کنار بازاریابی نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی خود در قبال جامعه حساس باشند و در مسیر ایفای مسئولیت، وظایف خود را انجام دهند.

شعار سال: «بارت دی ویرس» رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در نشست مشترک با بانک مرکزی، شرایط اقتصاد ایران را مطابق شرایط بازارهای نوظهور دانست و گفت: در چنین شرایطی، شبکه بانکی و در راس آن بانک مرکزی وظایف خاص و حساسی برای پیشرفت اقتصادی دارند.

«بارت دی ویرس» اضافه کرد: بانک مرکزی و بانک های تجاری از منظر نگاه به مبحث اطلاع رسانی تفاوت عمده ای دارند؛ چراکه بانک مرکزی به دنبال تاثیرگذاری بر مردم و اقتصاد است در حالی که بانک های تجاری به دنبال بازاریابی از طریق اطلاع رسانی هستند.

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، استقلال بانک مرکزی را پیش شرط اقتدار و تاثیرگذاری بر شبکه بانکی خواند و عنوان داشت: در محیط سیاسی که بانک مرکزی از دولت فاصله دارد استقلال بانک و ایجاد اقتدار به راحتی میسر می شود ولی در اقتصادهایی مشابه ایران که بانک مرکزی مشاور سیاست های پولی و مالی دولت است، این هدف، در درازمدت و با برنامه ریزی به دست می آید.

بارت دی ویرس به انتظارات غیرواقعی مشتریان از بانک ها در اقتصادهای نوظهور اشاره کرد و گفت: بانک های تجاری بر خلاف بانک های مرکزی در پی دستیابی به اهداف کوتاه مدت هستند و از این رو ممکن است برای دستیابی به چنین اهدافی به انتظارات غیرواقعی مشتریان پاسخ دهند.

وی افزود: برای پرهیز از این وضعیت به آموزش مسئولیت پذیری در قبال اهداف کلان تر اقتصادی نیازمند هستیم.

وی اضافه کرد: رهبران و مدیران بانک تجاری، نخستین حلقه آموزش مسئولیت پذیری به نظام زیرمجموعه هستند که ممکن است ماهیت تجاری بانک، آنان را از قبول چنین وظیفه ای منع کند؛ بنابراین در این وضعیت تنها گزینه موجود بانک مرکزی است که به عنوان ناظر بر بازار پولی و سیاستگذار بر رفتار و مسئولیت پذیری بانک های تجاری نظارت کند.

وی حفظ منافع مشتریان را یکی از وظایف مهم بانک مرکزی خواند و توضیح داد: اگر بانک مرکزی در انجام مسئولیت خود در قبال حفظ منافع مشتریان از طریق نظارت بر بانک های تجاری ناکام باشد، نزد افکار عمومی آسیب جدی به وجهه آن وارد می شود و در پی خدشه دار شدن اعتبار و شهرت این نهاد، اعتماد، اقتدار و قدرت تاثیرگذاری آن نیز به شدت کاهش می یابد.

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی ادامه داد: بهترین شیوه برای تاثیرگذاری، استفاده از ظرفیت های روابط عمومی شبکه بانکی است چراکه آنها با مردم و مشتریان ارتباط مستقیم دارند و بانک مرکزی باید از این ظرفیت ارتباطی سیستم بانکی برای واقعی کردن انتظارات مردم بهره ببرد.

بارت دی ویرس، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) از سال 2016 به این سمت منصوب شده و بیش از این به عنوان مدیرکل ارتباطات بانک ING یکی از بزرگترین بانک های هلند مشغول فعالیت بوده است.

نشست هم اندیشی روابط عمومی های شبکه بانکی با رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) بارت دی ویرس (Bart de Vries) به میزبانی بانک مرکزی روز پنجشنبه ٢٧ آبان برگزار شد. هدف این نشست، بررسی ارتباطات بین بانکی و روابط شبکه بانکی و بانک مرکزی از منظر شبکه ارتباطی بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 28 آبان 1395، کد مطلب: 82313509:www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین