پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۷۲۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
در بازار خرید و فروش کارتن‌های خالی نو و دست دوم، آگهی‌های عجیبی از کارتن خالی گوشی موبایل وجود دارد. فروشندگان بنا به برند گوشی، برای کارتن خالی آن‌ها از ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان طلب می‌کنند. یک آگهی دهنده که ساکن چیتگر تهران است، کارتن گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A ۳۱ را برای فروش آگهی کرده است. اما قیمتی برای آن مشخص نکرده است. با او وارد گفتگو می‌شوم و می‌پرسم که چقدر کارتن را می‌فروشد، چند دقیقه بعد پاسخ می‌دهد و می‌گوید زیر قیمت بازار و ۲۰۰ هزار تومان کارتن را می‌فروشد.

شعار سال:کارتن‌های خالی بیشتر برای جابجایی اسباب و اثاثیه کاربرد دارند، به همین دلیل قیمت چندانی ندارند. مثلا قیمت کوچک‌ترین کارتن خالی در بازار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در بزرگترین اندازه در نهایت به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌رسد. اما قیمت کارتن‌های موز ارزان‌تر است و فروشندگان برای آن‌ها بین ۸ تا ۲۰ هزار تومان طلب می‌کنند. 
 
به گزارش فرارو، یک فروشنده آنلاین در شهر تهران کارتن‌های خالی مخصوص اسباب کشی را در پنج سایر مختلف به فروش می‌رساند. ابعاد کارتن اسباب کشی سایز ۱، با طول ۴۰ سانتی متر، عرض ۳۰ سانتی متر و ارتفاع ۳۰ سانتی متر است و فروشنده گفته که این کارتن مناسب برای کتاب و وسایل خورده ریز سنگین است. این کارتن ۲۰ هزار تومان قیمت خورده است.

کارتن سایز ۲، در طول ۵۰ سانتی متر، در عرض ۳۰ سانتی متر و در ارتفاع ۳۰ سانتی متر است و ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. کارتن سایز ۳، حدود ۶۰ سانتی متر طول دارد و ابعاد عرض آن ۳۲ سانتی متر  و ارتفاع آن ۳۴ سانتی متر است. فروشنده می‌گوید که این بهترین سایز برای اسباب کشی است و ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.
 
کارتن اسباب کشی سایز ۴، در طول ۵۸ سانتی متر، در عرض ۳۸ سانتی متر و در ارتفاع ۴۰ سانتی متر اندازه دارد. طبق گفته فروشنده، این سایز برای وسایل برقی و ظروف شکستنی مناسب است و ۳۵ هزار تومان قیمت خورده است. در سایز ۵ نیز کارتن طولی برابر با ۶۰ سانتی متر، عرض ۵۰ سانتی متر  و ارتفاع ۵۰ سانتی متری دارد. این کارتن مناسب لباس، قابلمه و وسایل حجیم است و ۴۵ هزار تومان قیمت دارد.
 
اما زمانی که اسباب کشی تمام شد، شما می‌توانید این کارتن‌ها را بفروشید، اما خریدار از شما کارتن‌ها را دانه‌ای نمیخرد. برای همین شما باید کارتن‌ها را با قیمت هر کیلوگرم ۴ تا ۶ هزار تومان بفروشید تا بخشی اندکی از هزینه تان برای خرید کارتن‌ها جبران شود.
 
البته در پلتفرم‌های خرید و فروش لوازم دست دوم، می‌توانید کارتن‌ها را با نصف قیمت به فروش برسانید، اما باید کمی صبور باشید و به مشتری‌های واقعی تخفیف بیشتری بدهید.
 

قیمت عجیب کارتن خالی گوشی تلفن همراه!
 
در بازار خرید و فروش کارتن‌های خالی نو و دست دوم، آگهی‌های عجیبی از فروش کارتن گوشی موبایل وجود دارد. فروشندگان بنا به برند گوشی، برای کارتن خالی آن‌ها از ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان طلب می‌کنند.
 
یک آگهی دهنده که ساکن چیتگر تهران است، کارتن گوشی موبایل سامسونگ گلکسی a۳۱ را برای فروش آگهی کرده است. اما قیمتی برای آن مشخص نکرده است. با او وارد گفتگو می‌شوم و می‌پرسم که چقدر کارتن را می‌فروشد، چند دقیقه بعد پاسخ می‌دهد و می‌گوید زیر قیمت بازار و ۲۰۰ هزار تومان کارتن را می‌فروشد.
 
از او سوال می‌کنم، مگر قیمت بازار چند است؟ می‌گوید کارتن ارزش گوشی خالی را ۵۰ درصد بالا می‌برد. اما در بازار کارتن خالی حدود ۲۵ درصد ارزش گوشی است. مثلا همین گوشی من که الان ۵ تا ۶ میلیون قیمت دارد، کارتن اش یک، یک ونیم میلیون ارزش دارد. می‌گویم بعد این‌ها چکارشان می‌کنند؟ پاسخ می‌دهد، من از نیت شان خبر ندارم. به او می‌گویم اگر فردا گوشی تان را گم کنید، یا دزدیده شود و بخواهید پیگیری کنید تا پیدا شود، بدون کارتن دست تان به جایی بند نیست! می‌گوید با کارتن هم دست ام به جایی بند نیست، خودت را نگران نکن. من کارتن را لازم ندارم، اگر می‌خواهی کمی تخفیف می دهم.
 
یک آگهی دهنده دیگر که ساکن نیشابور در استان خراسان رضوی است، آگهی فروش ۶ کارتن گوشی تلفن همراه را منتشر کرده است. او نیز  قیمتی برای این کارتن‌ها اعلام نکرده است. از او سوال می‌کنم که قیمت کارتن‌ها چند است؟ می‌گوید کارتن گوشی‌های ساده ۱۵۰ هزار تومان. دو کارتن شیائومی و سامسونگ هم هر کدام ۵۰۰ هزار تومان.
 
می‌پرسم اگر بخواهم وارد بازار خرید و فروش کارتن گوشی موبایل شوم، به نظرتان درآمد دارد؟ می‌گوید کاری خطرناکی است، چون سروکارتان بیشتر با قاچاقچی‌های گوشی موبایل و سارق‌ها است. می‌گویم یعنی چطور؟ پاسخ می‌دهد، ببینید این‌ها کارتن گوشی را می‌خرند که گوشی خالی را با کارتن به قیمت بالا در بازار آب کنند.
 

کارتن تلویزیون، یخچال و لوازم برقی چند؟
 
در میان آگهی‌ها کارتن بیشتر لوازم برقی پیدا می‌شود. اما بیشترشان مربوط به وسایل پر استفاده منزل، مثل تلویزیون، یخچال و ماشین لباس شویی است. اما قیمت کارتن خالی و دست دوم تلویزیون، یخچال و ماشین لباس‌شویی ایرانی بسیار ارزان‌تر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروشندگان کارتن‌ها را ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند. 
 
اما کارتن خالی تلویزیون، یخچال و ماشین لباس‌شویی‌های خارجی با برند سامسونگ، ال جی، سونی، بوش و... قیمت بالاتری دارند و گاه قیمت شان به ۳ تا ۴ میلیون تومان هم می‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از وارد کنندگان لوازم خانگی و برقی از مسیر قاچاق، کارتن‌ها را می‌خرند تا کالای قاچاق را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.
 
در این میان البته آگهی‌هایی در مورد فروش کارتن خالی لپ تاپ، پلی استیشن، پرینتر، هلی شات، هود، اجاق گاز و... وجود دارد، اما تعدادشان اندک است و قیمت چندانی ندارند. 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار:  25بهمن1400، کدخبر: ، www.fararu.com،533347

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین