پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر از تخریب ۷۵ درصد دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.
شعار سال: الماس گشتاسبی گفت: از مجموع ۶۰ دوربین جاده‌ای در استان بوشهر ۴۵ دوربین هرکدام به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تخریب شده که با توجه به تاثیر این دوربین‌ها در کاهش سوانح انتظار است در نگهداری از آن‌ها اهتمام جدی‌تری شود.

این مقام مسؤول عنوان کرد: با افرادی که به دوربین‌ها آسیب زده‌اند برخورد جدی خواهد شد به طوری که تا ۵ سال زندان هم در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در انتخابات گذشته یکی از آرام‌ترین استان‌های کشور در حوزه جرائم انتخاباتی بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک کار علمی و فرا قوه‌ای است که اگر غیر علمی با آن برخورد کنیم قطعا شکست خواهیم خورد.

وی بیان کرد: درسال جاری معاونت اجتماعی دادگستری استان بوشهر ۳۰ برنامه درحوزه‌های فرهنگی، خانواده، امنیتی، اطلاع‌رسانی و شورای پیشگیری در دستور کار داشته است؛ در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی طبق آمار مهم‌ترین موضوع خانواده است که طلاق بخش مهم این مسأله است چراکه در هر پرونده اختلاف خانوادگی ۱۰ پرونده دیگر تشکیل می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: نهاد‌های مختلف که در حوزه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند باید در حوزه خانواده بیشتر ورود کنند و اقدامات جدی انجام دهند؛ تمامی پرونده‌های طلاق که تشکیل می‌شود ما آن‌ها را اول به مشاور ارجاع می‌دهیم تا شاید مشکلات حل و فصل شود.

گشتاسبی تصریح کرد: ۱۵۰ کارگاه خانواده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار کرده‌ایم؛ دادگستری استان بوشهر در هر دادگاه اطفال یک مشاور گذاشته است که در سال جاری ۹ روانشناس به استان از طرف نظام پزشکی اضافه شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: متاسفانه ما در استان بوشهر مرکز ماده ۱۶ که محلی دولتی برای نگهداری معتادان است نداریم و این موضوع مهم آسیب‌های بزرگی به ما زده است؛ این مرکز در تمامی استان‌ها وجود دارد و فقط در استان بوشهر است که وجود ندارد که امیدواریم با صحبت‌هایی که انجام شده مدیر ارشد استان اتخاذی در خصوص انجام دهد.

گشتاسبی کاهش پرونده خودرو‌های شوتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تخلفات خودرو‌های سواری حامل کالای قاچاق تحت عنوان شوتی سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۱ درصد کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح کاداستر در راستای کاهش جرایم زمین‌خواری خاطرنشان کرد: با اجرا طرح کاداستر ۹۸ درصد اراضی ملی استان بوشهر تثبیت و برای ۹۶ درصد این اراضی سند رسمی صادر شده است.

وی از اجرا طرح مصلحین در دادگستری برای افزایش صلح و سازش پرونده‌های قضایی خبر داد و بیان کرد: برای اجرا برنامه و طرح مصلحین یا صلح یاران ۴۰۰ نفر شناسایی شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:۴۰۰۱۲۰۳۱۲۳، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین