پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۷۴۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
موضوع تغییر محل واریز سه در هزار درآمد مشمول مالیات دارندگان کارت‌های بازرگانی ۴۰ روز است که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده است. نمایندگان پیشنهاد دهنده این طرح با انتقاد از نحوه هزینه کرد این درآمد‌ها در اتاق خواهان واریز آن به خزانه دولت برای تخصیص به سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در جهت حمایت از صادرات بودند.

شعار سال:در حالی که روز شنبه رسانه‌ها طبق نتایج رای گیری صحن علنی مجلس در جلسه قبل از ظهر اعلام کرده بودند که از سال آینده حق عضویت اعضای اتاق بازرگانی به خزانه دولت واریز می‌شود، بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد که در جلسه شبانه مجلس نظر نمایندگان ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.
 
موضوع تغییر محل واریز سه در هزار درآمد مشمول مالیات دارندگان کارت‌های بازرگانی ۴۰ روز است که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده است.
 
نمایندگان پیشنهاد دهنده این طرح با انتقاد از نحوه هزینه کرد این درآمدها در اتاق خواهان واریز آن به خزانه دولت برای تخصیص به سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در جهت حمایت از صادرات بودند.
 
این طرح بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق به صحن علنی رفت تا در جلسات فشرده نمایندگان برای تصویب قانون بودجه سال آینده هم به رای گذاشته شود. روز شنبه ۱۴ اسفند نوبت به بررسی این طرح در صحن علنی رسید که در جلسه علنی قبل از ظهر با وجود مخالفت نماینده دولت به تصویب مجلس رسید.
 
با این وجود رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس در جلسه نوبت شب مجلس پیشنهاد داد که سه در هزار درآمدهای مشمول مالیات دارندگان کارت‌های بازرگانی مجددا به حساب اتاق بازرگانی ریخته شود با این تفاوت که وزارت اقتصاد مکلف شود که هنگام صدور تسویه حساب‌های آن، اصل فیش واریزی را دریافت و به تایید برساند.
 
این پیشنهاد در نهایت به تصویب نمایندگان رسید تا به نوعی درآمدهای سه در هزار مالیات دوباره به اتاق بازرگانی برگردد.
 
به نظر می‌رسد لابی اتاق بازرگانی برای برگرداندن رای مجلس در عرض چند ساعت در این زمینه تاثیر گذار بوده است.
 
پیش از این غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران طرح مسئله تغییر محل واریز سه در هزار درآمدهای مشمول مالیات دارندگان کارت‌های بازرگانی در کمیسیون تلفیق مجلس را به انتشار فیلم سخنانش در «نود اقتصادی» مرتبط دانسته بود و حتی اعلام کرده بود که برای اصلاح رابطه مجلس و اتاق بازرگانی حاضر به استعفاست.
 
حالا به نظر می‌رسد بر خلاف اظهارات شافعی همچنان لابی اتاق بازرگانی در بین نمایندگان مجلس کارساز است و می‌تواند نظر آن‌ها را در عرض چند ساعت تغییر دهد!
 
پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی نود اقتصادی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
جلسات شبانه با جلسات روزانه باید یه فرقی داشته باشه دیگه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین