پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۷۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
بنابر اعلام منابع آگاه عربستان در حال مذاکره با چین است تا قرارداد‌های نفتی خود را به یوان منعقد کند.
شعار سال: نشریه وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع گفته است عربستان در حال گفتگو‌های فعال با پکن است تا بخشی از فروش نفت خود به چین را به جای دلار با یوان قیمت‌گذاری کند. اقدامی که سلطه دلار آمریکا بر بازار جهانی نفت را خدشه دار می‌کند و نشان دهنده تغییر دیگری در بازار جهانی نفت است.

گفته می‌شود مذاکرات عربستان با چین بر سر قرارداد‌های نفتی که با یوان قیمت گذاری شده اند، شش سال است که ادامه دارد، اما امسال با افزایش نارضایتی سعودی‌ها از تعهدات امنیتی چند دهه‌ای آمریکا برای دفاع از عربستان، سرعت گرفته است.

سعودی‌ها از عدم حمایت آمریکا از مداخله آن‌ها در جنگ داخلی یمن و همچنین از تلاش دولت بایدن برای دستیابی به توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن ناراضی هستند. افزون بر این، مقامات سعودی گفته اند که از خروج سریع آمریکا از افغانستان در تابستان شوکه شدند.

گفتنی است، چین بیش از ۲۵ درصد نفت صادراتی عربستان را خریداری می‌کند. اگر این میزان نفت به یوان قیمت گذاری شود، چنین حجمی از داد و ستد نفتی جایگاه ارز چین را تقویت می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، این خبر تغییرات زیادی را در بازار‌های بیت‌کوین و طلا ایجاد خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۰۸۸۲۷۸/ yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین