پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۷۵۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
برخلاف نظر محمد کشتی آرای عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص پیش بینی ناپذیر بودن بازار طلا در سال ۱۴۰۱، باید عنوان داشت که بازار طلا در سال جدید قابل سناریو سازی و دامنه یابی است؛ لذا ضرورت ندارد که با مبهم گویی بنوعی باعث سردرگمی فعالان بازار فراهم گردد.
شعار سال: محمد کشتی‌آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با پیش‌بینی آینده بازار سکه و طلا در سال ۱۴۰۱ گفت: به طور معمول در روز‌های پایانی هر سال می‌توان وضعیت بازار و قیمت سکه و طلا در بازار سال پس از آن را به صورت نسبی پیش‌بینی کرد، اما در حال حاضر دو فاکتور مهم پیش رو است که می‌تواند مسیر پیش‌بینی را تغییر دهد.

علاوه بر بحث مذاکرات هسته‌ای، موضوع بحران سیاسی موجود (جنگ روسیه- اوکراین) وجود دارد؛ هر اتفاقی در رابطه با این دو موضوع و فاکتور مهم می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر قیمت طلا و نرخ ارز داشته باشد؛ بنابراین با توجه به وضعیت فعلی، آینده بازار طلا قابل پیش‌بینی دقیق نیست.

در پاسخ به ادعای کشتی آرای باید گفت که بازار طلا در سال جدید قابل سناریو سازی و دامنه یابی است.
 
قیمت طلا تابعی از قیمت جهانی طلا، نرخ دلار و میزان حباب است. نرخ جهانی طلا در حالت عادی باید در حدود دو سال ثابت باشد. اما تشدید مناقشات منطقه‌ای و جهانی (با تاکید بر جنگ اوکراین- روسیه) می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد. این مناقشه بر اساس نظر کارشناسان، مناقشه‌ای چند ماه بوده و با کنار کشیدن ناتو، فروکش می‌کند.
قیمت دلار تا حد زیادی تابع تصویب و اجرای برجام است. در حدود پذیرش، قیمت دلار حدود ۱۸-۲۳ هزار تومان خواهد بود. در صورت عدم پذیرش، شاهد توام وضع موجود و دامنه نوسان ۲۵-۳۰ هزار تومان قیمت دلار خواهیم بود.
بر این قاعده، می‌توان ملاحظه نمود که قیمت طلا، به راحتی قابل سناریو سازی و دامنه یابی برای بازار در کوتاه و میان مدت است.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین