پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۵۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
هرچند قرار است بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت دلار‌های نفتی را به بانک‌های دولتی بدهد و این بانک‌ها در صورت فروش این ارزها، معادل ریالی آن را به دولت پرداخت کنند، اما این فرآیند با ابهاماتی زیاد مواجه می‌باشد. آیا چرخه کاهش فساد در این فرآیند در نظر گرفته شده است؟ شیوه قیمت گذاری دلار تابع کدام دستور خواهد بود؟ آیا صرف واسپاری فروش به بانک‌های عامل دولتی، مشکل کشور در وابستگی بودجه به دلار نفتی را کاهش می‌دهد؟ روش‌های مقابله با بروکراسی‌های زائید چگونه برنامه ریزی شده است؟ و غیره.
شعار سال: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، قرار است دولت دلار‌های نفتی را به بانک‌های دولتی بدهد و این بانک‌ها در صورت فروش این ارزها، معادل ریالی آن را به دولت پرداخت کنند.

هرچند با توجه به تاکید همیشگی اقتصاددانان بر جدایی دلار‌های نفتی از بودجه، این اقدام دولت و مجلس قابل توجه و اثرگذار به نظر می‌رسد، اما بررسی روند تدوین بودجه نشان می‌دهد ابهامات بزرگی در برابر اجرای این تصمیم جدید وجود دارد. به راستی جدایی دلار‌های نفتی از بودجه امکان پذیر است؟
 
تعداد بازدید : 3
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۲۳۶۴۰، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین