پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کانال تلگرامی اسکان نیوز مدعی شده است که حضور غیر مستقیم برخی از بازنشستگان و یقه سفید‌های امنیتی در صنعت خودرو، آشفته بازار فعلی این صنعت را رقم زده و باعث شده است که کار به چنین سطحی از ناکارآمدی برسد. هرچند چنین آسیبی در تمامی کشور‌ها در صنایع و حوزه‌های مختلف گزارش شده و وجود داشته و دارد، اما نهاد‌های امنیتی (خصوصا بخش‌های ضد اطلاعات) کشور‌های مختلف به این مسئله حساسیت نشان داده و پیگیر این گونه داستان‌ها هستند. داستان‌هایی که در صورت راستان بودن، بنیادن‌های اقتصادی کشور یا صنعت خاص را نابود کرده و زمینه را برای آلودگی سیستم‌های امنیتی (برقراری ارتباط با نیرو‌های درون سیستم در سه قالب جریان نفوذ، آلوده سازی فردی، سو استفاده از روابط بینا فردی)، فراهم خواهد ساخت.
شعار سال: کانال تلگرامی اسکان نیوز با نام بردن از فردی خاص (ک. خ) و سوابق قبلی او در برخی از قطعه ساز‌ها این سوال را مطرح کرده است که ‏آیا دلیل عقب ماندگی صنعت خودرو و تولید ⁧ ارابه‌های مرگ⁩، وجود این قبیل مدیران یقه سفید امنیتی و شبه امنیتی بی ربط در حوزه تخصصی نیست؟

ورای درست یا نادرست بودن ادعای اسکان نیوز، باید پذیرفت که آسیب مورد اشاره در تمامی کشور‌ها رواج داشته و در برخی از صنایع بشکل پر رنگ تری خود را نشان می‌دهد (مثلا در خصوص ایران، صنایعی نظیر نفت و گاز، واردات کالا‌های اساسی، واردات مواد و تجهییزات تحریمی، خودرو، بورس و کارگزاری‌ها، صنایع معدنی، ذوب فلزات، حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و ..، بدلیل پول ساز بودن، از قابلیت الودگی بالاتری برخوردارند).
تجارب جهانی موجود نشان می‌دهد که در برخی از صنایع و حوزه‌ها بدلیل ضرورت‌های حضور نیرو‌های امین، شاهد آلودگی تدریجی شان هستیم. الگوی آلوده سازی این سیستم‌ها هم در قالب سرریز کردن و آلوده کردن سایر نیرو‌های ناظر دنباله گیری می‌شود (فرد انتخاب شده، با سرریز کردن و لطف‌های زیاد، تعداد زیادی از افراد یک سیستم نظارتی را نمک گیر کرده و آلوده می‌سازد).
ادعای ناکارآمدی صنعت خودرو بدلیل نقش پنهان برخی یقه سفید‌های امنیتی!
پوشیده بودن این گونه داستان‌ها و حمایت‌های صورت پذیرفته از برخی افراد، امکان افشاگری‌های رسانه‌ای و ورود عمومی را سلب کرده و نظام امنیتی در کشور‌های گوناگون با افزایش حساسیت بخش ضد اطلاعات، اقدام به مقابله با این پدیده مذموم می‌کنند. چرا که کم توجهی به این مهم، می‌تواند پیامد‌های فاجعه باری از دو جهت تضعیف تدریجی توانمندی واقعی صنایع آلوده شده و نابودی آن‌ها در بلند مدت و همچنین آلوده سازی نظام‌های امنیتی (برقراری ارتباط با نیرو‌های درون سیستم در سه قالب جریان نفوذ، آلوده سازی فردی، سو استفاده از روابط بینا فردی) را در بر داشته باشد.

ورای بحث مصداقی، برخورد با این نوع آسیب‌ها هم برخورد آشکار نبوده و بشکلی کاملا خاموش باید دنباله گیری شود (شاید افشا کردن پرونده برخی از مجرمین جعل عنوان کننده به اسم امنیت کافی بوده و سایر مجرمین دانه درشت باید در خفا مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند).

یقه سفید‌های امنیتی ۱ و ۲
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین