پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
مملکت داری نیازمند تدبیر است. اینکه اتوبوسی از شاگرد و شوفر گرفته تا مسافر بین راهی را وارد چرخه مدیریتی کنیم و انتظار بهبود امور را داشته باشیم، فقط برداشتی حماقت آمیز می‌تواند باشد. به رئیسی عزیزمان بعنوان یک دوست هشدار داده و می‌دهیم که اتاق فکر انتصابات دولت سیزدهم، ناکارآمدی اثبات شده داد. موفقیت دولت سیزدهم نیازمند سه گانه برنامه طلبی و عملکرد خواهی - شایسته سالاری و فسادستیزی است. آقای رئیسی، چه خوشتان بیاید و چه نیاید، برخی از مدیران انتخابی از سطوح بالا (وزیر) تا مدیر یک اداره، صلاحیت باقلا فروشی هم ندارند چه رصد به وزارت و مدیریت. پیامد افزایش ۵۷ درصدی حقوق همراه با افزایش قیمت گاز و برق را چند بار و به چند صورت باید به شما منتقل می‌کردیم؟ آقایانی که مدعی اثرگذاری صرفا ۷ درصدی روی قیمت بودند، کدام گوری تشریف دارند؟ یک مشت خائن کم غیرت بی سواد متجاوز به حقوق شهروندان جامعه اسلامی و ضربه زنندگان به ریشه‌های انقلاب و تمدن اسلامی- ایرانی. اگر همه عوامل و عناصر تابع تولید کالا و خدمات را هم ثابت در نظر بگیرید، طبیعی است که قیمت پوشک بچه باید ۳۵ درصد جهش داشته باشد. آمادگی برای ارایه مشاوره به رئیس جمهور محترم در قالب تدارک اتاق‌های فکر تخصصی و با هدف کاهش پیامد تصمیم گیری‌های نامناسب و جهت دهی توسعه‌ای به تصمیمات، وجود دارد. البته اگر مشتی کم خرد از خود راضی انحصار طلب، اجازه دهند.
شعار سال: قیمت پوشک بچه طی دو ماه اخیر به‌طور میانگین رشد حدود ۳۳ درصدی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌های تولید، ازجمله رشد جهانی نرخ خمیر فلاف (ماده اولیه پوشک) در این اتفاق تاثیر بسزایی داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که پوشک مای‌بیبی سایز ۶ بسته ۲۴ عددی در اواخر بهمن به‌طور میانگین ۱۲۸ هزار تومان قیمت داشت، اکنون در محدوده ۱۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد. یعنی رشد حدود ۳۳ درصدی قیمت پوشک طی حدود دو ماه.

در این بین برخی از فعالان بازار از احتمال ادامه افزایش قیمت پوشک در بازار سخن به میان می‌آورند.
 
قیمت پوشک باز هم تغییر می‌کند؟

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران گفت: ما تمام تلاش خود را در پیش گرفتیم تا قیمت پوشک در رنج قبلی حفظ شود. تا امروز نیز نرخ این محصول تغییر چندانی نداشت، اما احتمالا به‌زودی قیمت‌ها دچار نوسان شود.

نیما بصیری‌طهرانی اظهار کرد: تعداد پوشک‌های موجود در هر بسته با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. اگر هم گرانی اتفاق افتاده، سازمان حمایت و سایر نهاد‌های ذی‌ربط دولتی باید پاسخگو باشند.

او افزود: یک نکته در تمام بازار‌های دنیا وجود دارد که قیمت‌گذاری دستوری بی‌معناست. اگر تولید کالایی بدون صرفه اقتصادی باشد، تولیدکننده یا باید تولید خود را متوقف کند و یا قیمت کالا را افزایش دهد.

وی توضیح داد: افزایش قیمت پوشک یا هر محصول دیگری با افزایش دستمزد کارگران رابطه مستقیم دارد. بالابردن ۵۷ درصدی دستمزد نیروی کار را نباید لطف دولت به کارگران دانست. چراکه در نهایت تولیدکنندگان چاره‌ای جز تعدیل نیرو ندارند. موضوعی که منجر به رشد نرخ بیکاری در کشور می‌شود.

روی‌آوردن به روش‌های سنتی

بصیری‌طهرانی به یک نکته مهم اشاره و عنوان کرد: با این شرایط این امکان وجود دارد که مردم به روش‌های سنتی و قدیمی روی آورند. اما از آن‌جایی که آموزش صحیحی وجود ندارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که بیماری‌های ناشی از عدم موارد بهداشتی گریبان‌گیر جامعه شود.

او در این باره افزود: به‌عنوان مثال افراد به ازای ۱۰ پوشکی که در گذشته استفاده می‌کردند، اکنون هشت پوشک مصرف می‌کنند. این موضوع نیز منجر به از دست رفتن بازار برای تولیدکننده می‌شود.

وی درباره دلیل افزایش قیمت پوشک اعلام کرد: از چندی پیش قیمت جهانی خمیر فلاف افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر بازار ایران ثبات ارزی ندارد. افزایش هزینه‌های حمل و نقل و دستمزد را هم باید روی این موارد بگذاریم. در چنین شرایطی قیمت کدام کالا در بازار حفظ می‌شود؟

بصیری‌طهرانی در پایان یادآور شد: تولیدکننده خواهان ثبات اقتصادی است. سرمایه تولیدکننده و کارخانه‌دار در واقع روی زمین مانده است. مسلما تولیدکننده علاقه‌ای به گران‌شدن محصول ندارد. چراکه در وهله نخست سهم بازار خود را از دست می‌دهد. اکنون نیز آن‌ها دیگر سرمایه‌ای برای بازارسازی و تبلیغات ندارند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر:، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
پریما سایز یک 72 عددی ، 410 تومان ؟ آدم به کی بگه؟ بچه روزی 3-5 تا استفاده می کنه و دو هفته ای تمومه . ماهی می شه یک میلیون هزینه پوشک بچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
یارانه کودک، سه روز هزینه پوشک بچه در ماه است. این چه زندگی است؟
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
0
من چند ساله برای بچه هام از دستمال استفاده می کنم چون شنیدم اطبای طب سنتی ، مواد موجود در پوشک رو برای سلامتی مضر می دونند - اولش استفاده از دستمال یه کم سخته ولی کم کم آدم مهارت پیدا میکنه و عادت میکنه -- به هر حال توجه به سلامتی از هر چیری واجب تره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین