پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۷۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
اگر از حجم واردات جزیی بواسطه بار مسافر، قاچاق‌های کوچک و مواردی همانند بگذریم، وجود قاچاق را باید از مرزبانی و گمرک پیگیری کرد. مگر می‌شود که مرزبانی و گمرک کار خودشان را درست انجام دهند و قاچاق وجود داشته باشد؟ اخیرا برخی از کارشناسان رمز ارز مدعی شده اند که ۹۰ درصد ماینر‌های موجود در کشور بشکل غیر رسمی وارد می‌شوند. ستاد مقابله با قاچاق ارز و کالا چه پاسخی برای اینگونه مسائل داشته و دارد؟ گام دوم انقلاب، دوره اهمال و کم کاری و کم حساسیتی نیست آقایان عزیز.
شعار سال: در روز‌های اخیر بازار قطعات ماینر خبرساز شده است. شاید بیش از ماینر شاهد فروش قطعات و بحث تعمیر این دستگاه‌ها در بازار باشیم. تا به این لحظه هم قانون مشخصی در خصوص واردات و فعالیت مزارع استخراج رمز ارز در ایران تصویب نشده است. علی قریب؛ کارشناس استخراج رمز ارز گفت: از سال ۱۳۹۴ دستگاه‌های ماینری وارد ایران شدند که تا به امروز در حال فعالیت هستند. بازار وارداتی خاصی وجود ندارد و مزارع استخراج رمز ارز به تعمیر قطعات ماینر رو آورده‌اند. دستگاه‌هایی که از رده خارج می‌شوند، تبدیل به قطعه می‌کنند. قطعات وارداتی به نسبت دستگاه‌های موجود در بازار کم است. مزارع استخراج رمز ارز در حال مستهلک شدن هستند. این استهلاک نیاز به قطعات را زیادتر می‌کند. در نتیجه بازار قطعات یدکی ماینر رونق گرفته است.

قریب اظهار کرد: ماینر‌های دست‌دوم از مزارع استخراج رمز ارز جمع می‌شوند. قرار بر این بود که این ماینر‌ها به ۲ روش مصرف شوند. روش اول صادرات و روش دوم واگذاری به مزارعی بود که جواز بهره‌برداری دارند. صنعتگران استخراج رمز ارز به نقطه بازگشت سرمایه نگاه می‌کنند. استفاده از دستگاه دست دوم بازگشت سرمایه را سریع‌تر می‌کند.

وی افزود: باید در خصوص استفاده از دستگاه‌های دست‌دوم چند نکته را بررسی کنیم. بعضی از دستگاه‌ها مثل ماینر s ۹ تعمیر پذیری راحت‌تری دارند. همچنین این دستگاه تعمیرکار‌های زیادی دارند. تعمیر بعضی از دستگاه‌ها مثل‌ای بنگ سخت‌تر است. هزینه یا زمان زیادی برای تعمیر این ماینر‌ها باید بپردازیم. در بعضی از شرایط استفاده از ماینر دست‌دوم مرقوم به صرفه است، اما در شرایطی نیز ممکن آسیب بزند. نوع و میزان کارکرد ماینر دست‌دوم ملاک‌های مهمی برای انتخاب هستند.

این کارشناس استخراج رمز ارز تأکید کرد: سایت رسمی برای فروش ماینر وجود ندارد. شرکت‌های مطرح دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران نمایندگی ندارند. به صورت معمول واردکنندگان بخش خصوصی تعدادی دستگاه وارد کرده‌اند. برگ سبز گمرکی تعدادی از این دستگاه‌ها جعلی است. البته واردات رسمی هم داریم. محدودیت واردات به‌گونه‌ای است که امکان واردات همه مدل دستگاه ندارند. عموماً در سایت‌های دیوار و فضای مجازی ماینر‌ها فروخته می‌شود. ۹۰ درصد این کالا‌ها رسمیت ندارند. ۱۰ درصد رسمیت هم وابسته به شناخت خریدار نسبت به فروشنده است. خریداران باید استعلام برگه سبز گمرکی را در دست داشته باشند. شاهد جعل گسترده برگه سبز گمرکی هستیم. در نتیجه باید نسبت به این موضوع دقت کنیم.

قریب خاطرنشان کرد: ماینر‌های قانونی واقعاً جواب گوی بازار ایران نیستند. متقاضیان فعالیت زیرزمینی علاقه‌ای به پرداخت هزینه اضافه ندارند. واردکننده‌ها بر اساس روند مرسوم در بازار کالا وارد می‌کنند. این کالا‌ها مورد تقاضای مزارع استخراج خاص است. در نتیجه همه افراد نیازی به ماینر‌های موجود در بازار ندارند. تقاضای بازار به‌گونه‌ای است که واردات جوابگو نیست. همه توانایی خرید ماینر s ۹، ۴۰۰ میلیونی را ندارند.

ورود غیررسمی ماینر‌های دست دوم به کشور

وی افزود: ماینر‌های دست دوم عموماً به صورت غیررسمی وارد می‌شود. بر اساس تعرفه‌های گمرکی اجازه واردات ماینر دست‌دوم را نداریم. اگر برای این موضوع بازنگری شود و اجازه ورود دستگاه‌های استوک استاندار را بدهند، شرایط بهتر خواهد شد. دولت باید نهاد یا بخش خصوصی را ملزم به واردات دستگاه‌هایی کند که قیمت مناسب برای بازار داشته باشند. این واردات به صورت کلی جوابگوی بازار موجود نیست. بازار موجود ما ترکیبی از فضای زیرزمینی و رسمی است.

این کارشناس استخراج رمز ارز در پایان گفت: وزارت نیرو باید برای ارتقای سطح تولید انرژی حرکتی انجام دهد. صنعت ماینیگ بسیار کارآمد است. این صنعت به صورت مستقیم برای بیش از صد شغل رونق ایجاد می‌کند. متأسفانه وزارت نیرو دیدگاه فرافکنانه دارد. معضلات وزارت نیرو را بر گردن صنعت ماینیگ می‌اندازد. صنعت ماینیگ برق می‌خواهد، اما جواز‌های وزارت صنعت برای ماینیگ کمتر از یک درصد تولیدات برق ایران است. این صنعت اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد می‌کند. معضل برق ماینیگ را زیرزمینی کرده است. استخراج زیرزمینی بحث پیچیده‌ای شده است که جمع‌آوری آن سخت است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۵۸۱۴۸، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
حرف تون درسته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین