پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۷۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
واقعا درد دارد که شهروندان یک کشور، شاهد حاکمیت خروار‌ها حماقت به اسم سیاست باشند؟ حرکاتی چندش آور و سرشار از بلاهت و سبک سری در قالب رجز فتح و پیروزی! نابود سازی تمدن افغانستان به سیاست نداشته طالبان. شاید دخالت در امور سایر کشور‌ها به ما ربطی نداشته باشد. اما وقتی پای میراث مشترک (زبان و فرهنگ فارسی)، بحث همجواری و همسایگی، اشتراک دینی (اسلام)، حقوق بشر و مواردی این چنین به میدان می‌آید، دل مان می‌سوزد. چرا باید شاهد تخریب چهره بین المللی دین با حماقت برخی جریانات باشیم؟ چرا باید شاهد درد و رنج آوارگان افغان در سرزمین خودمان باشیم. به ذلت و نکبت رقص شان توجه کنید.‌ای کاش تا ۲۰ -۳۰ سال آینده زنده بمانند و این فیلم برایشان پخش شود و ببینند چه جنایتی را در حق سرزمین خودشان مرتکب شده اند.
شعار سال: این ویدیو از رقص طالبان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود.

این ویدیو تعدادی از اعضای مسلح گروه طالبان را در حال رقص سنتی "اتن" در یک کلاس درس نشان می‌دهد. یکی از روزنامه‌نگاران افغان با انتشار این ویدیو نوشته است: پس از تعطیلی مدارس دخترانه، این گروه از افراد طالبان در کلاس یک مدرسه دخترانه در ولسوالی وایگل ولایت نورستان در شرق افغانستان به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند.
 
در هفته‌های اخیر ویدیو‌های متعددی از رقص اتن توسط افراد مسلحی که کاربران آن‌ها اعضای طالبان خوانده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی افغانستان منتشر شده و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

منتقدان در شبکه‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلف این ویدیو را مورد توجه قرار می‌دهند. تعطیلی مدارس دخترانه توسط طالبان و مخالفت آن‌ها با رقص و موسیقی از مواردی است که به آن‌ها اشاره شده‌است.
 
 
تعداد بازدید : 265
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۴۹۰۳۶، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین