پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
مسوولان امر بویژه تیم مدیریتی سابق این شرکت بیش از توجه به سرانجام رساندن پروژه‌ها بیشتر به ایجاد چارت‌های طویل و افزایش هزینه‌های حوزه ستادی خود علاقمند بوده اند. دراین بین تیم جدید مدیریتی نیز تاکنون اقدام محسوسی در خصوص اولویت بندی پروژه‌ها از لحاظ تامین مالی نکرده‌اند و برنامه مشخصی برای توسعه طرح‌های نیمه تمام ارائه نگردیده است.
شعار سال: هم اکنون بسیاری از طرح‌های در دست اجرای هلدینگ خلیج فارس با مشکل تامین مالی مواجهند که البته این امر اگرچه در کوتاه مدت و میان مدت اثرات مخرب خود را نشان نخواهد داد، اما در بلند مدت با ایجاد تاخیر بیشتر در تاریخ وعده شده افتتاح این پروژه‌ها، می‌تواند منجر به زیان پنهان این هلدینگ و از دست دادن جایگاه اول آن در صنعت پتروشیمی گردد.

دراین بین بسیاری از کارشناسان با زیرذره‌بین بردن سیاست‌های تامین مالی پروژه‌های در دست اجرای این هلدینگ در سال‌های گذشته بر نبود برنامه ریزی مدون بنا بر اولویت اجرای طرح‌ها تاکید دارند و معتقدند: مسوولان امر بویژه تیم مدیریتی سابق این شرکت بیش از توجه به سرانجام رساندن پروژه‌ها بیشتر به ایجاد چارت‌های طویل و افزایش هزینه‌های حوزه ستادی خود علاقمند بوده اند. دراین بین تیم جدید مدیریتی نیز تاکنون اقدام محسوسی در خصوص اولویت بندی پروژه‌ها از لحاظ تامین مالی نکرده‌اند و برنامه مشخصی برای توسعه طرح‌های نیمه تمام ارائه نگردیده است.

براین اساس شاید باید توصیه کرد که تیم جدید مدیریتی تصمیم سازفعلی، فراتر از ایجاد حاشیه‌های زیاد علیه یکدیگر به دنبال ایجاد راهکار‌های عملی آنهم در شرایطی باشند که تامین مالی پروژه‌ها به جهت شرایط جنگ اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمنان بسیار دشواراست؛ اگرچه همچنان دراین صنعت هستند افرادی که همچنان اندک اعتباری در سطح جهانی دارند و می‌توانند به تامین منابع ارزی یاری رسان باشند. اما دراین راه نیز اولین اقدام تغییر رویه گذشته نسبت به مجموعه‌هایی است که پیش ازاین ارز خود را پای برخی از پروژه‌های این هلدینگ ریخته‌اند و با برخوردی نامناسب مواجه شده‌اند. شاید برای همین باشد که از امروز باید این هشدار را داد که اغلب برنامه‌های افتتاح طرح‌های این هلدینگ با ادامه روند فعلی در میان مدت و بلند مدت با تاخیر‌های چشمگیری مواجه خواهد شد؛ مگر آنکه از امروز به فکر نگاشتن طرحی جدی و مدون در خصوص تامین منابع ارزی و ریالی پروژه‌ها بود!


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از نفتی ها، تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۳۳۲۷، naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین