پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
۳ انتصاب اخیر در حوزه ستادی هلدینگ خلیج فارس که اولین انتخاب‌های علی عسگری در این هلدینگ را رقم زد با انتصاب یک فرد از داخل هلدینگ و ۲ فرد از بیرون از این مجموعه رقم خورد.
شعار سال: ۳ انتصاب اخیر در حوزه ستادی هلدینگ خلیج فارس که اولین انتخاب‌های علی عسگری در این هلدینگ را رقم زد با انتصاب یک فرد از داخل هلدینگ و ۲ فرد از بیرون از این مجموعه رقم خورد.

این انتصابات درحالی صورت گرفت که بسیاری از نیرو‌های زیرمجموعه این هلدینگ نسبت به آینده آن و البته تصمیم تیم جدید در خصوص انتصابات جدید در زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند گرد بلاتکلیفی در سطح مجتمع‌های پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت آنچنان پخش گردیده که بسیاری از مدیران این شرکت نسبت به آینده خود و تصمیمات مدیریتی پیشروی خود ابراز نگرانی می‌کنند.

دراین بین، اما گمانه‌زنی‌ها از احتمال کم تغییرات مدیریتی در زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس حکایت دارد به نحویکه احتمالا یا اغلب مدیران ابقاء و یا از مجتمعی به مجتمعی دیگر کوچ خواهند کرد و قطعا درصد کمی از مدیران فعلی به طور کامل با میز مدیریتی در این هلدینگ خداحافظی خواهند کرد.

اگرچه این عدم تغییرات را بیشتر باید در ناتوانی در جستجوی مدیران توانمند و کارآمد این صنعت جستجو کرد؛ هرچند که کمی خوشبینانه‌تر باید گفت که در حال حاضر صنعت پتروشیمی در بخش مدیریتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است چراکه مدیری برای آینده این صنعت تربیت نشده تا جاییکه قحط الرجال را باید به وضعیت امروز صنعت پتروشیمی نسبت داد. هرچند هستند مدیران لایقی که هم اکنون در رده کارشناسی و مدیریتی بخش‌های دیگر یک مجتمع پتروشیمی تکیه زده اند و قابلیت اداره کردن یک مجتمع پتروشیمی را حتی بهتر از مدیران فعلی دارند؛ اما به دلیل عدم کشف این افراد و برخورد صرفا سیاسی و بها دادن به حرف‌های بعضا درگوشی منفی که ناشی از تلاش عده‌ای برای پا نگرفتن مدیران جدید است این امر ممکن نشده و هنوز هم برنامه‌ای برای فرصت دادن به این مدیران در دست نیست؛ هرچند که این برنامه نه تنها در هلدینگ خلیج فارس بلکه معضلی است که در سطح این صنعت شاهد آن هستیم که شاید لازم باشد پیشنهاد شود تا هلدینگ خلیج فارس با مدیریت جدید در راستای شناسایی این افراد و کشف مدیران آینده این صنعت گام بردارد تا شاید ازاین طریق بتوان با کنار مدیران فعلی قراردادن این افراد مدیران آینده این صنعت را تربیت کرد.

چراکه هم اکنون اغلب مدیران فعلی صنت پتروشیمی بویژه هلدینگ خلیج فارس در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند که قطعا حداقل ۵۰ درصد این افراد طی ۴ سال آینده باید با این صنعت خداحافظی کنند و این خود بزرگترین معضلی خواهد بود که در میان مدت می‌تواند هلدینگ خلیج فارس را با بحران جدی مواجه سازد.

دراین بین آنچه بیش از هر چیز دیگر نگران کننده است ابقاء برخی از مدیرانی است که اگرچه ظاهرا عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته‌اند، اما پشت پرده عملکردی آنان چیز دیگری می‌گوید و این خود می‌تواند به راحتی در صورت عدم بررسی جدی عملکردی این افراد به حفظ انان در جایگاه‌های فعلی منجر گردد که در آینده بر مشکلات می‌افزاید.

برهمین اساس کارشناسان بر تشکیل تیم بررسی کننده عملکرد مدیران و استقرار آنان در مجتمع‌های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ تاکید دارند تا با بررسی دقیق بتوان به عملکرد واقعی این افراد دست یافت.

از سویی دیگر تغییر سیاست هلدینگ خلیج فارس در خصوص دخیل نمودن هیات مدیره این شرکت در تصمیم گیری‌ها بیش از دیگر موارد نظر کارشناسان رابه خود جلب نموده که از یک سو این اتفاق می‌تواند مفید و ازسویی دیگر می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را رقم زند؛ ازیک سو مشارکت مدیریتی هیات مدیره در تصمیم سازی‌ها می‌تواند راهگشای برخی از مشکلات فعلی باشد؛ اما ازسویی دیگر در بلند مدت می‌تواند منجر به تشکیل چندین تیم مدیریتی سایه دراین شرکت گردد که اگرچه در کوتاه مدت آثار آن نمایان نخواهد شد، اما در میان مدت و بلند مدت لطمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. شاید باید از امروز به فکر تعیین اختیارات هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس از سوی علی عسگری هم بود تا در آینده هر یک در چارچوب فعالیت‌های خود دست به تحولاتی زنند که در نهایت ۲۷ هزار پرسنل زیرمجموعه این هلدینگ همانند ۴ سال گذشته متضرر این مشکلات نباشند!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نفتی‌ها، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۲۶۰۵، www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین