پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
ابتدای حضور مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس بسیاری از کارشناسان نسبت به عدم تخصص آقای مدیرعامل و احتمال انتصاب افرادی از بیرون ِصنعت پتروشیمی در این هلدینگ و زیر مجموعه‌هایش ابراز نگرانی می‌کردند، اما امروز کار به جایی رسیده که همان کارشناسان نسبت به گوشه نشینی علی عسکری و سوء استفاده بعضی تازه منصوبین زیرمجموعه‌اش ابراز نگرانی می‌کنند.
شعار سال: از زمانیکه علی عسگری سکان مدیریت هلدینگ خلیج فارس را برعهده گرفته تا کنون اتفاق‌های بزرگی دراین مجموعه رقم خورده، اما برخی از معادلات اولیه که مورد پیش بینی کارشناسان بود کاملا برعکس ازآب درآمده و شاید نگرانی امروز از جایی است که پیش از این حتی یک درصد هم پیش بینی نمی‌شد.

ابتدای حضور مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس بسیاری از کارشناسان نسبت به عدم تخصص آقای مدیرعامل و احتمال انتصاب افرادی از بیرون ِصنعت پتروشیمی در این هلدینگ و زیر مجموعه‌هایش ابراز نگرانی می‌کردند، اما امروز کار به جایی رسیده که همان کارشناسان نسبت به گوشه نشینی علی عسکری و سوء استفاده بعضی تازه منصوبین زیرمجموعه‌اش ابراز نگرانی می‌کنند.

اولین قدم علی عسکری که معادلات اولیه را برهم زد را شاید بتوان در دادن میدان عمل بیش از حد نرمال به یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت جستجو کرد. مساله‌ای که این روز‌ها این هیات مدیره را به ۲ دسته مختلف تبدیل کرده است.

دراین بین چگنی رئیس هیات مدیره این هلدینگ که از قضا تایید صلاحیت وی با مدت اعتبار صرفأ ۴ ماهه تا کنون صادر گردیده بیشتر از دیگر افراد زیر ذره بین منتقدان قرار گرفته و برخی از کارشناسان دخالت بیش از حد و گاهی غیر کارشناسانه این فرد در انتصابات را دلیل این امر می‌دانند. از سویی دیگر در دید بدنه هلدینگ، بنابراظهارنظر‌های صورت گرفته و البته شایعات موجود، علی عسکری و چگنی در یک تیم دیده می‌شوند و دیگر افراد هیات مدیره تیم مقابل آنان؛ این تیم بندی را "نفتی‌ها" توصیف نمی‌کند بلکه این مساله از تلاش برخی از این افراد درون تیم جدید در راستای تخریب دیگری و کشاندن جنگ سرد داخلی به برخی از رسانه‌ها استنباط گردیده است.

درعین حال نکته نگران کننده دیگر آنکه اغلب این افراد و حتی برخی از مدیران کلیدی ستادی تازه منصوب شده سعی در القای این موضوع دارند که علی عسکری با گوشه نشینی عمدی و خودخواسته، عنان تصمیمات و انتصابات را بدست آن‌ها سپرده؟! و درعین حال، نارضایتی هیات مدیره و واکنش‌های مستقیم و غیرمستقیم برخی از آنان نیز بر این امر صحه گذاشته است. تا جاییکه بنابرشواهد عینی به نظر می‌رسد جنگ سردی در هلدینگ به راه افتاده که تنها با پایان دادن علی عسکری به این گوشه نشینی و اقدام قاطع وی در محدود سازی افراد فرصت طلب ِشرح داده شده، ختم بخیر خواهد شد.

آنچه امروز مشخص است قدرت نمائی این مدیران برای یکدیگر و سبقت گرفتن از یکدیگر برای انتصاب دوستان و نزدیکان فکری خود بر سمت‌های کلیدی باعث شده تا بدنه نیروی انسانی هلدینگ خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری نسبت به تغییرات اصلاحی دراین مجموعه ناامید گردند که این امر در میان مدت و بلند مدت می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای اقتصاد کشور رقم زند. این جنگ ناتمام قدرت در هلدینگ خلیج فارس تنها زمانی به صلح می‌انجامد که علی عسکری با دخالت مستقیم به آن پایان دهد؛ چرا که عطش سیری ناپذیر برخی از مدیران و اعضای هیات مدیره این شرکت قطعا این مجموعه را به ورطه نابودی می‌کشاند. اما قبل از هر گونه اتفاقی باید به دنبال بهره گیری از افراد توانمند و مورد اعتماد در سمت‌های کلیدی هلدینگ خلیج فارس بود چراکه استفاده از برخی از افرادی که محبوبیتی در جمع نیروی انسانی این هلدینگ نداشته این روز‌ها ناامیدی را مهمان خانه حدود ۲۷ هزار نیروی فعال این هلدینگ کرده است. پس باید گفت آقای علی عسکری پیش از بحرانی شدن این وضعیت هر چه زودتر وارد میدان شوید؛ حتی اگر با آزمون و خطا، اما قطعا هر تصمیم شما بهتر از جنگ سرد امروز است!


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از نفتی ها، تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۳۲۴۶، naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین