پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
گویا هنوز برای آقای دکتر میرکاظمی رئیس محترم سامان برنامه و بودجه باور پذیر نیست که حرکت با فرمان کسری بودجه ناشی از بی انضباطی‌های افراطی و خارج از قاعده دولت، دیگر امکان پذیر نمی‌باشد. تا کی می‌خواهید پول چاپ کنید و اوراق قرضه منتشر کنید و قیمت دلار را بالا ببرید؟ تا کی می‌خواهید تورم را دامن بزنید تا با ایجاد تورم، پاسخگو به بدهی‌های خودتان باشید؟ تا کی می‌خواهید کشور را با جیب مردم، شوک درمانی و دومینوی افزایش قیمت‌ها جلو ببرید؟ آقای دکتر عزیر، اصلاح ساختار بودجه کشور، با نفت یا بی نفت یک الزام است و این الزام با چند نقطه آغازین شامل بهره ورسازی شرکت‌های دولتی، کوچک سازی بدنه دولت، بودجه ریزی عملیاتی و کاهش اختیارات مدیران دولتی و. امکان پذیر است.
شعار سال: سیدمسعود میرکاظمی درباره اصلاح ساختار بودجه دولت و اینکه آیا شاهد هستیم که نفت از ساختار بودجه کنار برود؟ گفت: در کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه فقط خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری لازم است که صورت گیرد. اینکه بودجه ساده و قابل فهم و رصد باشد و دستگاه‌ها و استان‌ها در قبال بودجه پاسخگو باشند مهم است.

وی افزود: وزیر علوم می‌گوید دانشگاه‌ها هیات امنا دارند و بودجه می‌گیرند و من کاره‌ای نیستم. ما هم در پیشنهادی که به مجلس دادیم یک ردیف برای وزیر گذاشتیم و گفتیم وزیر باید پاسخگوی رشد علمی کشور باشد و دوباره دوستان آن را برگرداندند و گفتند که خیر همه دانشگاه‌ها باید ردیف داشته باشند. وزیر ماه گذشته اعتراض داشت که من دخل و تصرفی در تخصیص بودجه ندارم؛ لذا اصلاح ساختار بودجه ابعاد مختلفی دارد و به حمدالله جلسات مشترکی شروع شده است.

میرکاظمی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های جلسات شورای اقتصادی سران، ماموریتی است که مقام معظم رهبری ارایه داده بودند و آن هم اصلاح ساختار بودجه است، لذا کاری را شروع کردیم و امیدواریم با کمک مجلس و دست اندرکاران بتوانیم در صحن شورای عالی اقتصاد سران آن را تصویب و بعد به مجلس ببریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: کار شروع شده و امیدواریم در کوتاه مدت انجام شود و ما در حال بررسی قانون برنامه هستیم و باید زودتر آن را برسانیم، زیرا بودجه سال ۱۴۰۲ مبتنی بر قانون برنامه است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۳۱۱۰۸۲۸۸، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین