پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
​رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مرمت آثار تاریخی و بعضا حضور پیمانکاران بی‌تجربه در این عرصه گفت: شورا آماده است تا سازوکاری طراحی شود که پیمانکاران آثار تاریخی ملزم به گرفتن تاییدیه از استادکاران شوند.
شعار سال: سید احمد علوی، رئیس ستاد سمن‌ها و عضو شورای شهر تهران در مراسم تجلیل از استادکاران کچ بر و آینه کار که به همت ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد، با قدردانی از زحمات استادکاران در خلق آثار فاخر گفت: امروز در تمامی ابنیه تاریخی و مذهبی ما اثر انگشتان اساتید کچ بر و آینه کار را می‌بینیم.

وی با اشاره به عجین شدن هنر با زندگی مردم ایران گفت: شاید از دید شهروندان کچ بری و آینه کاری ابنیه یک کار معمول باشد، اما زمانی که فردی از خارج کشور به این آثار نگاه می‌کند، متوجه هنرمندی اساتید ما می‌شود. به عبارتی این اساتید هنرمندانی هستند که هنرشان را در کار روزمره خود به نمایش در می‌آورند بدون انکه متوجه باشند در حال خلق اثری ماندگار هستند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در ادامه به فعالیت دلی و اعتقادی این اساتید اشاره کرد و افزود: زمانی که ما به آثار مذهبی خود مانند حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) نگاه می‌کنیم، در سرتاسر این حرم‌ها اثر هنرمندانه گچ بران و آینه کارانی را می‌بینیم که تنها به خاطر عشق و علاقه و بدون هیچ چشم داشت مالی دست به خلق چنین آثاری زده اند.

وی به سفر اخیر خود به نجف اشرف و بازدید از صحن حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: بسیاری از اساتیدی که کچ بری و اینه کاری این محل را انجام داده اند، سال‌ها دست از کار کشیده بودند و تنها به عشق امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) پای کار آمدند و از این جهت باید قدردان چنین هنرمندانی باشیم.

علوی در ادامه به مشکلات این صنف و سایر استادکاران در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این افراد مشکلاتی از قبیل بیمه و همینطور محلی برای خود به نام خانه هنرمندان صنایع دستی دارند که ما در شورای شهر و ستاد سمن‌ها پیگیر حل این مشکلات خواهیم شد.

وی در همین زمینه گفت: در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری کرسی حقوقی تشکیل می‌شود تا مشکلات حقوقی اصناف مرتبط با فعالیت‌های گردشگری و میراثی ما از جمله همین مشکلات هنرمندان صنایع دستی حل شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی این عضو شورای شهر تهران، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در پاسخ به گلایه استادکاران از سپردن مرمت آثار تاریخی به افراد کم تجربه و نابلد کار گفت: شورا اماده است که انتخاب پیمانکار برای مرمت این آثار را منوط به اخذ تاییدیه پیمانکار از استادکاران کند، اما لازمه این امر، تعریف ساز و کار مشخص از سوی شما استادکاران است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۴۳۸۹۱، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین