پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
۳۲سال از زلزله مرگبار رودبار و منجیل می‌گذرد. ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ در نزدیکی شهر رودبار زلزله‌ای به بزرگی ۷/۴ رخ داد. شبی که خیلی‌ها در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد برای دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ بیدار بودند. جام جهانی ۱۹۹۰ برای ایرانی‌ها یادآور خاطراتی تلخ و مصیبت بار بود، شبی که حدود ۴۰ هزار ایرانی در زلزله مهیب جان باختند.
شعار سال: سی و دو سال از زلزله مرگبار رودبار و منجیل می‌گذرد. ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در نزدیکی شهر رودبار زلزله‌ای به بزرگی ۷/۴ رخ داد. شبی که خیلی‌ها برای دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ و بازی برزیل و اسکاتلند، بیدار بودند. جام جهانی ۱۹۹۰ برای ایرانی‌ها یادآور خاطراتی تلخ و مصیبت بار بود، شبی که حدود ۴۰ هزار ایرانی در زلزله مهیب جان باختند. ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در دو استان گیلان و زنجان، با خاک یکسان شد.
 
تعداد بازدید : 413
 
فاجعه زلزله خرداد ۱۳۶۹ رودبار و منجیل در شب تلخ جام جهانی و جان باختن ۴۰ هزار ایرانی در چند لحظه
 
شدت زمین لرزه به حدی بود که شهر منجیل کامل با خاک یکسان شد. زلزله رودبار بزرگترین حادثه کشور بعد از جنگ تحمیلی بود ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان ، این گونه حوادث تلخ را امتحان الهی دانستند و خود نیز در سفر به رودبار بر بازسازی بهتر از قبل این شهرستان تاکید کردند.
 
فاجعه زلزله خرداد ۱۳۶۹ رودبار و منجیل در شب تلخ جام جهانی و جان باختن ۴۰ هزار ایرانی در چند لحظه
 
در سی و دومین سالگرد این حادثه دلخراش هنوز مردم رودبار داغدار قربانیان زلزله هستند
 
تعداد بازدید : 123
 
با وجود آنکه این حادثه خونبار به عنوان یکی از فجایع انسانی مرگبار تاریخ لقب گرفته، به یمن بی توجهی، سهل انگاری‌ها و غفلت‌های صورت پذیرفته از سوی مسئولان شهرستان رودبار و استان گیلان هیچ جایی در تقویم رسمی کشور و حتی استان گیلان ندارد. روزی که مردم در سالروزش عزا می گیرند و یاد درگذشتگان خود را گرامی می دارند، بدلیل همین غفلت تاریخی، مجوز کنسرت می دهند و در گوشه ای دیگر، مجالس خوشی پا برجاست. اسدالله عباسی ، استاندار گیلان، احیانا نظری در این خصوص ندارد؟
 
فاجعه زلزله خرداد ۱۳۶۹ رودبار و منجیل در شب تلخ جام جهانی و جان باختن ۴۰ هزار ایرانی در چند لحظه

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین