پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
یک شرکت خصوصی مجوز واردات ۱۳ میلیون تن نهاده‌های دامی را داده است. این شرکت هم بدون اینکه نهاده‌ای وارد شده باشد آن را در گمرک ثبت صوری یا کوتاژ می‌کند و داستان گرانی یکباره مرغ از آنجا آغاز می‌شود.
شعار سال: همین تازگی بود که با حذف ارز ترجیحی، خوراک مرغ گران و انبار تولیدکنندگان مرغ از دان خالی شد تا این غذای پروتئینی به زودی گرانتر و کم کم از سفره عده‌ای از مردم حذف شود، در این میان، اما آنطور که سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید ماجرای خوراک مرغ برای عده‌ای خوراک خوبی فراهم کرده تا بتوانند مال و منالی به جیب بزنند و به نان و نوایی برسند، آن هم به بهایی که می‌تواند گران‌تر شدن مرغ و گوشت و حذف شدن آن از سفره تعداد بیشتری از مردم را به دنبال داشته باشد، آن هم در وزارت‌خانه‌ای که معاش مردم به عملکرد آن وابسته است.

ماجرا از این قرار است که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی به یک شرکت خصوصی مجوز واردات ۱۳ میلیون تن نهاده‌های دامی را داده است. این شرکت هم بدون اینکه نهاده‌ای وارد شده باشد آن را در گمرک ثبت صوری یا کوتاژ می‌کند، بعد از آن وزارت جهاد کشاورزی مجوز فروش نهاده‌ها را در سامانه بازارگاه می‌دهد.

با عرضه نهاده‌های دامی، کشاورزان و کارخانه‌های تولیدکننده دام و طیور هم ۱۱۰۰ میلیارد تومان به حساب این شرکت پول می‌ریزند تا جنسی را بخرند که وجود ندارد، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود.

نتیجه مکاتبه وزارت جهاد با بانک مرکزی، پرداخت ۷۳۰ میلیون دلار تسهیلات به شرکت مورد نظر بوده. جالب اینکه وزارت جهاد در نامه خود قید کرده که نهاده‌ها به کشور وارد شده است.

به نظر می‌رسد دولت ابراهیم رئیسی در مقابله با فساد نتوانسته به خوبی عمل کند. اثرات این تخلفات بر بازار مرغ و گوشت چه خواهد بود؟

این گزارش را ببینید تا بیشتر بدانید.
 
تعداد بازدید : 2
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۰۵۶۴۶، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین