پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام توقف فروش ارزی و دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی، گفت: دستورالعمل جدید فروش بلیت به اتباع خارجی هفته آینده ابلاغ می‌شود. همچنین وزیر راه و شهرسازی از ابطال مصوبه فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی خبر داد.
شعار سال: دو هفته بعد از رسانه‌ای شدن بخشنامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به همه ایرلاین‌ها که موضوع فروش دلاری بلیت هواپیما را آشکار کرد، وزیر راه و شهرسازی از ابطال آن و توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی خبر داد.

در همین راستا «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی صبح دوشنبه درباره جزییات موضوع «توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی» افرود: در سایت‌های ایرانی حق فروش بلیت هواپیما بر اساس دلار وجود ندارد و از امروز با همان نرخ مصوب به فروش می‌رود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: چارتر کننده و آژانس‌ها هم اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند.

معاون وزیر راه، گفت: با این حال تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی بر اساس نرخ دلار به اتباع خارجی هیچ بلیتی فروخته نمی‌شود، اما با توجه به اینکه مسافران خارجی، بیرون از ایران بلیت را تهیه می‌کنند و در عراق تا سقف ۱۰۰ دلار بلیت مسیر‌های داخلی به فروش می‌رود، لازم است با دستورالعمل خاصی که روز شنبه ابلاغ خواهد شد ضمن توقف فروش ارزی و دلاری در داخل ایران، بخشنامه فروش جدید هم ابلاغ شود.

آقای رستم قاسمی گفت: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است و این موضوع به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما برای مسافران به خصوص در فرودگاه‌های آبادان و اهواز مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه‌ای که با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داشت این موضوع را ابلاغ کرد که تصویر آن نیز منتشر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه طی هفته گذشته برخی شرکت‌ها و دفاتر هواپیمایی به بهانه ارائه خدمات سی آی پی و غذای گرم اقدام به گران فروشی بلیت کردند، گفت: این اقدام خلاف قوانین و بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه سقف قیمتی همه مسیر‌های داخلی کشور در سامانه هواپیمایی کشوری اعلام شده است، افزود: هیچ شرکتی هواپیمایی یا دفتر مسافرتی حق فروش بلیت بالاتر از نرخ‌های تعیین شده را ندارد.

آقای قاسمی با اعلام اینکه با متخلفان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد، گفت: به همین منظور در فرودگاه‌های کشور میز بازرسی مستقر می‌شود تا مسافران بتوانند تخلفات احتمالی شرکت‌های هواپیمایی را گزارش دهند.
 
تعداد بازدید : 3


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۸۱۰۸۰۶، www.irna.ir

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۴۹۷۸۴۰، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین