پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
حرمت الله رفیعی رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری گفت: ایرلاین‌ها به ازای هر ساعت پرواز، یارانه سوخت، تسهیلات ویژه دیگری مانند وام‌های با بهره کم و دوره بازپرداخت طولانی و ارز با قیمت سامانه نیما دریافت می‌کنند به همین دلیل باید مبنای محاسبه قیمت بلیت هواپیما مانند سایر نقاط دنیا ۲۰ دلار به ازای یک ساعت-صندلی پرواز باشد.
شعار سال: به دنبال انتشار یک گزارش که هفته گذشته با تیتر «ترافیک پروازی درکریدور زیان» در این صفحه منتشر شد، نرخ تمام شده یک ساعت-صندلی پرواز، مطابق اعلام مقامات مسوول ۴۵ تا ۵۵ دلار محاسبه شده است. رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری در این زمینه نظر متفاوتی دارد.

وی اعلام کرد: ایرلاین‌ها به ازای هر ساعت پرواز، یارانه سوخت، تسهیلات ویژه دیگری مانند وام‌های با بهره کم و دوره بازپرداخت طولانی و ارز با قیمت سامانه نیما دریافت می‌کنند به همین دلیل باید مبنای محاسبه قیمت بلیت هواپیما مانند سایر نقاط دنیا ۲۰ دلار به ازای یک ساعت-صندلی پرواز باشد.

حرمت الله رفیعی با اشاره به تعداد زیاد شرکت‌های هواپیمایی در کشور گفت: اگر ادعا می‌شود که صنعت هوایی در کشور زیان‌ده است به چه دلیل در کشور تعداد زیادی شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد. ترکیه با دارا بودن ۵۰‌میلیون گردشگر ورودی در سال، ایرلاین‌هایی به تعداد انگشتان دست دارد. فرانسه نیز با دارا بودن تعداد ۸۰‌میلیون گردشگر نیز وضعیت مشابهی دارد. بر اساس اعلام رسمی، بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی در کشور وجود دارند که از این تعداد حدود ۱۶ تا ۱۷ شرکت فعال بوده و تعدادی شرکت نیز در سال‌های اخیر به این صنعت اضافه شده‌اند. اگر این صنعت زیان‌ده است، چرا این همه شرکت تاسیس شده و در حال اضافه شدن است. بیشترین تعدد ایرلاین را ایران دارد و کشور‌های عربی و همسایه با تعداد ناوگان بالا هر کدام ۲ یا ۳ شرکت هواپیمایی بیشتر ندارند و با این وضعیت با دنیا در حال رقابت هستند. ایرلاین‌های کشور در کنار این کسب‌و‌کار مشغول بنگا‌ه‌داری هستند و شرکت‌های دیگری را نیز دایر کرده‌اند.

وی افزود: براساس اعلام رسمی حدود ۳درصد از جامعه مرفه کشور از حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند. از این میزان نیز ۶۷‌درصد نیرو‌های دولتی هستند که به طور مکرر باید در حال سفر باشند. با این حساب کمتر از یک‌درصد افراد جامعه از حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند و بقیه مردم باید پول سوخت یارانه‌ای، تسهیلات بانکی آن‌ها را پرداخت کنند در حالی که شرکت‌های هواپیمایی ایرلاین از تسهیلات استفاده می‌کنند، اما مدعی‌اند که زیان‌ده هستند.

رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری با اشاره به نرخ بلیت به صورت دلاری برای اتباع خارجی گفت: عضو پیمان شیکاگو هستیم و متعهد به رعایت بند‌های آن هستیم. یکی از بند‌های این پیمان این است که قیمت بلیت هواپیما باید برای اتمامی اتباع مساوی و برابر باشد؛ و در هیچ جای دنیا بلیت هواپیما برای اتباع خارجی به قیمت ارزی تعیین نشده است. در پی مخالفت وزیر راه و شهرسازی با طرح محاسبه نرخ بلیت به صورت دلاری برای اتباع خارجی، ایرلاین‌ها جلساتی تشکیل داده‌اند و به دنبال افزایش قیمت بلیت هواپیما برای عموم مردم هستند. این در حالی است که ایرلاین‌ها با نرخ‌های موجود هم در حال سود کردن هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۸۸۱۲۴۸، donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
حباب کدومه آخه. یک مشت مسئله دار دور همی برگزار کردن و خوب می خورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین