پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
جعفر یازرلو ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: به‌دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۱۴۰۳ از ۹ درصد به ۱۰ درصد ، جدول جدید نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بروز رسانی شده و برای اطلاع شهروندان ، منتشر شده است.این نرخ‌نامه برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی و کانال های نمایش، توزیع و فروش بلیت لازم الاجرا بوده و در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به تعزیرات و دستگاه قضائی معرفی خواهند شد. لازم به توضیح است که این افزایش نرخ پرواز ، صرفا با توجه به افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده صورت پذیرفته و باید منتظر افزایش حدودا ۲۵ درصدی نرخ پروازها برای چند ماه آینده بود.

شعار سال: بر اساس مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد، افزایش یافته است. بر این قاعده، کلیه شرکت‌های تولیدی و خدماتی، اقدام به بازنگری در قیمت تمام شده ارایه کالا و خدمات به مشتریان خود نموده اند.  

0

جعفر یازرلو ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، بیان داشت که، به‌دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۱۴۰۳ از ۹ درصد به ۱۰ درصد ، جدول جدید نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بروز رسانی شده و برای اطلاع شهروندان ، منتشر شده است.این نرخ‌نامه برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی و کانال های نمایش، توزیع و فروش بلیت لازم الاجرا بوده و در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به تعزیرات و دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.

دانلود نرخ نامه جدید پرواز‌های داخلی در سال ۱۴۰۳ بدلیل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده

لازم به توضیح است که این افزایش نرخ پرواز ، صرفا با توجه به افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده صورت پذیرفته و باید منتظر افزایش حدودا ۲۵ درصدی نرخ پروازها برای چند ماه آینده بود.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آذرماه ۱۴۰۲ از درخواست و پیشنهاد مستمر ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد و گفته بود که در خصوص نرخ بلیت هواپیما ما تابع تصمیمات ستاد تنظیم بازار و هر گونه تغییر و تحول قیمتی هستیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه ۱۴۰۳ در خصوص سوخت یارانه‌ای هواپیما و ایرلاین‌ها ردیف بودجه جدیدی و یا نکته‌ای ذکر شده است و اصولا شما به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری موافق و یا مخالف سوخت یارانه‌ای هستید؟ گفته بود، موضوع حذف سوخت یارانه‌ای هواپیما از سال ۹۴ و همزمان با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مطرح شد و این موضوع در سال‌های اخیر به دلایلی با تاخیر مواجه شده و به تعویق افتاد. اما به هر حال در زمان حاضر موضوع حذف یارانه سوخت تحویلی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است (بر اساس برخی شنیده ها، رقمی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار یارانه سالیانه). محمدی بخش توضیح داده بود که در خصوص سوخت یارانه‌ای باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود که ایرلاین‌های خارجی سوخت را با قیمت آزاد دریافت می‌کنند و نرخ سوخت پرواز‌های باری و هلی کوپتری نیز آزاد است. تنها این پرواز‌های داخلی و خارجی ایرلاین‌های داخلی هستند که سوخت یارانه‌ای ۶۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

بحث بهره وری در شرکت های هواپیمایی ، میزان رانت ارزی دریافت شده ،میزان رانت میلیون دلاری دریافت نموده ، از مهمترین حوزه هایی است که قبل از افزایش قیمت بلیط هواپیما، باید مورد توجه نهادهای نظارتی قرار گرفته و گزارشات شفاف سازی به افکار عمومی ارایه شود.

*** برآورد وضعیت بهره وری و هزینه های عملیاتی شرکت های هواپیمایی مختلف با تعداد پرسنل و هزینه های ثابت و متغییر متفاوت چگونه است؟ آیا شرکت هوایی که برای هر فروند هواپیمای عملیاتی ۷۰ نفر نیروی انسانی به کار گرفته با شرکتی که برای هر فروند هواپیمای عملیاتی ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به کار گرفته هزینه تمام شده یکسانی دارد؟ شرکتی که فقط با یک تایپ هواپیمای مشابه پرواز می کند با شرکتی که ۵ تایپ پروازی متفاوت را به کار گرفته، هزینه پروازی یکسان دارد؟ نقش مدیریت و سیستم های بهره وری چه می شود؟ مقایسه وضعیت ایرلاین داری داخلی با نمونه های متشابه خارجی به چه صورتی است؟ خواهشا پای لنگ و باسن لخت تحریم را به میان نکشید که انوقت از چیزهایی صحبت می کنیم که ماه ها پله سازمان بازرسی و دیوان عدالت را بالا و پائین کنید.

*** هزینه های ایمنی پروازها چه ربطی به ارزان یا گران فروشی بلیت دارد؟ آیا نظارت دوره ای و پایش استانداردهای فنی و ایمنی که منجر به اجازه پرواز هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری است، براساس نرخ فروش بلیت انجام می شود؟ آیا نظارت بر هواپیما ایرباس 320 تهران مشهد خط A که بلیتش با قیمت فلان هزارتومان به فروش می رسد با بلیت فلان میلیون تومانی خط B با همان ایرباس، متفاوت است؟ آیا وابسته کردن موضوع مهم و حیاتی ایمنی پرواز به قیمت فروش موجب تشویش اذهان عمومی و ترس مردم نمی شود؟

*** با وجود آنکه بارها درخواست شده که ایرلاین ها ، میزان هزینه های شرکت های هواپیمایی و میزان ارز دریافتی خود را اعلام کنند،چرا تاکنون شفاف سازی لازم در خصوص این دو مهم صورت نگرفته است؟ مردم باید بدانند دلار و یوروهای دریافتی ایرلاین ها صرف خرید چند هواپیمای 15- 20 ساله شده است؟ و اگر هواپیمایی در سال های اخیر وارد شده، چند ساله بوده اند؟ تا چه حد شایعات فروش ارز در بازار آزاد و شایعات سرمایه گذاری در خارج از کشور توسط صاحبان چند ایرلاین حاص، صحت دارد؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
0
0
از ایرلاین دار فلان شده تر حود ایرلاین دار است. ما در شرک ...... هستیم و می بینیم گه چکارها می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین