پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
چپ می‌رویم نق می‌زنند، راست می‌رویم نق می‌زنند. دائم در حال دبه کردن مستقیم و غیرمستقیم هستند. حجم بالایی از مسافران ناراضی و بسیاری از شاکیان، ناامید از رسیدن به حداقل حقوق خود می‌باشند. کیفیت خدمات پروازی افتضاح و پول درخواستی در حد پرواز نیویورک به اوتاوا؟! خدا لعنت کند هرچه انحصار کثیف و رانت وابسته به لابی را که قصدش به حاک سیاه نشاندن کشور است. جالب اینکه با افشاگری‌ها، حیا هم نمی‌کنند. وقتی بنزین جت را به قیمت ۷۵۰ تومان می‌خرند (حدود ۱۵ برابر ارزانتر از چیزی که فکرش را کنید. یک سوم هزینه‌های پرواز مربوط به سوخت است) و وقتی حقوق ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلاری به خلبان می‌دهند (حدود ۴ برابر ارزانتر از آنچه که فکر می‌کنید. حقوق خلبان در حدود ۱۰-۱۲ هزار دلار است. هزینه کادر پرواز هم یک سوم هزینه پرواز را بطور متوسط تشکیل می‌دهد). وقتی بجای هواپیمای ۱۵-۲۵ میلیون دلاری از دست چندم‌های ۳-۵ میلیون دلاری برای پرواز استفاده می‌شود. وقتی هزینه فرودگاه را با تاخیر شش ماهه تا دو سال می‌پردازند و ... پناه بر خدا از این همه ادعا و ادا. تنها موردی که در آن، هزینه بیشتری توسط ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود، هزینه تامین قطعات یدکی است. برایتان سوال ایجاد نمی‌شود که چرا با وجود آنکه همه این موارد را تقریبا همه فعالان بخش و سازمان‌های نظارتی می‌دانند و از آن مطلع هستند، به جماعت ایرلاین چی اجازه بهانه گیری‌های مکرر داده می‌شود؟ کجای سیستم بنظر شما درز دارد؟ جنس آلودگی‌ها قابل حدس زدن نیست؟ اگر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خود را صاحب حق می‌داند پاسخ ما را بدهد. از الان هم می‌گوییم که دادن پاسخ را روی یخ بنویسید. پاسخی وجود ندارد.

شعار سال: بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: در سال گذشته قرار بر این بود که وزارت راه و شهرسازی بابت هر مسافر و جابه جایی هر زائر و هر صندلی یک میلیون تومان به ایرلاین‌ها پرداخت کند، اما تا به امروز به این تعهد عمل نکرده و برای امسال هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که برای هر صندلی خالی (مسیر‌های یکسرخالی) ۱.۵ میلیون تومان می‌پردازد که امیدواریم به این تعهد عمل کند.

پناه بر خدا از این همه ناز و ادای چند جوجه ایرلاین ایرانی + دکان باز کردن چند نبش تا کی؟
سهیل قیاسی در جمع خبرنگاران با درباره ادامه ممنوعیت پرواز‌های چارتری، اظهار داشت: ملزم به اجرای تصمیم وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم، تنها فرودگاه‌ها و شهر‌های نفتی مستثنی از ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری هستند و واقعیت اجرای حذف پرواز‌های چارتری این است که تعداد پرواز‌ها به شهر‌های توریستی از جمله کیش کاهش پیدا کرده و به گردشگری این مناطق صدمه زده از این رو رییس منطقه آزاد کیش هم درخواست لغو این ممنوعیت برای این منطقه را داشت.

وی ادامه داد: چارتر کنندگان پرواز به طور معمول قیمت‌ها را در فصل پر مسافر و کم مسافر مدیریت می‌کنند و در مواقی خرید بلیت چارتری به نفع مسافر است، اما در نهایت تمام ایرلاین‌ها ملزم به اجرای این ابلاغیه و تصمیم سازمان هواپیمایی هستند و درباره فروش یا عدم فروش بلیت چارتری سازمان هواپیمایی اختیار دارد و تصمیم می‌گیرد.

بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه برخی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما ضربه بزرگی به شبکه فروش بلیت هواپیما زدند، گفت: هر چند که تعدادی از چارترکنندگان سایت‌های فروش بلیت راه‌اندازی کردند، اما ضربه محکم در بحث فروش بلیت‌های چارتری را سایت‌های متخلف فروش بلیت را وارد کردند که البته اقداماتی برای ساماندهی فروش اینترنتی بلیت انجام شده و در دست اجرا است.

قیاسی با بیان اینکه موضوع اجرای قانون آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما را از ستاد تنظیم بازار و کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: طبق قانون قیمت بلیت هواپیما باید شناور و آزاد باشد، اما در حال حاضر بلیت هواپیما با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به سوال  مبنی بر اینکه گفته می‌شود قانون آزادسازی بلیت هواپیما در برنامه پنجم توسعه آمده و در برنامه ششم تکرار نشده که به معنای لغو این حکم است، تاکید کرد: طبق اظهارات کارشناسان حقوقی و استفساریه که از مجلس شده اگر حکمی در برنامه‌ای آمده باشد و در برنامه بعدی لغو نشده باشد آن حکم همچنان قابلیت اجرا دارد.

بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه فاصله قیمت‌های مصوب فعلی با قیمت‌های آزاد چقدر است، گفت: معتقدیم با اجرای قانون آزادسازی قیمت‌ها، رقابت بین ایرلاین‌ها بیشتر می‌شود البته باید گفته شود که ایرلاین با همین قیمت‌های مصوب هم سود می‌کنند، اما نفعی برای آن‌ها ندارد.

قیاسی تاکید کرد: فعالان صنعت هوانوردی و ایرلاین‌ها ایثارگری می‌کنند چراکه به راحتی می‌توانند این سرمایه را با حداقل سود ۲۲ درصدی در بانک‌ها سپرده گذاری کنند و سرمایه‌گذاری بدون ریسک و نگرانی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اتمام دوره فروش بلیت عراق با قیمت مصوب گفت: بلیت پرواز‌های خارجی مشمول قیمت‌های مصوب نمی‌شوند، اما در ایام اربعین برای رفاه حال زائران و دسترسی افراد بیشتری به خدمات هوایی، بلیت پرواز مسیر تهران- نجف با قیمت ۴ میلیون تومان به فروش رسید البته در حال حاضر این قیمت به بیش از ۷ میلیون تومان رسیده‌است.

بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره یارانه دولت برای جبران مابه تفاوت قیمت بلیت مصوب و آزاد نجف درایام اربعین و گفت: در سال گذشته قرار بر این بود که وزارت راه و شهرسازی بابت هر مسافر و جابه جایی هر زائر و هر صندلی یک میلیون تومان به ایرلاین‌ها پرداخت کند، اما تا به امروز به این تعهد عمل نکرده و برای امسال هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که برای هر صندلی خالی (مسیر‌های یکسرخالی) ۱.۵ میلیون تومان می‌پردازد که امیدواریم به این تعهد عمل کند.

قیاسی با بیان اینکه فرودگاه نجف گران‌ترین فرودگاه خاورمیانه است، گفت: فرودگاه نجف ۲ هزار دلار رویالیتی، ۱۰ هزار دلار بابت هندلینگ، ۲۱۵۰ دلار بابت نشست و برخاست هر هواپیما، ۲ دلار بابت هر مسافر دریافت می‌کند و هزینه سوخت در این فرودگاه ۱.۲۷ دلار برای هر لیتر است. به عبارتی دیگر این فرودگاه بابت هر پرواز از ایرلاین حدود ۱۵ هزار دلار دریافت می‌کند یعنی تقریبا به ازای هر مسافر ۱۰۰ دلار دریافت می‌کند، این در حالی است که این عدد ۱۵ هزار دلار برای هر پرواز در فرودگاهی مانند استانبول حدود ۶ هزار دلار است.

مدیرعامل آتا با بیان اینکه این شرکت بیشترین تعداد پرواز به اربعین را داشت، گفت: در ایام اربعین ۶۶۹۴۴ زائر از طریق این شرکت با متوسط تاخیر ۳۳ دقیقه برای هر پرواز جابه جا شدند.

وی همچنین از خرید ۱۲ فروند هواپیمای بویینگ و ایرباس خبر داد و گفت: در نوبت اول ۵ فروند هواپیما ۷۳۷ خریداری شده که اولین بویینگ ۷۳۷ تا یک ماه دیگر و دومین بویینگ ۷۳۷ تا ۴۵ روز آینده وارد ناوگان می‌شوند و در نوبت دوم ۷ فروند هواپیما وارد ناوگان می‌شود که ایرباس و بویینگ هستند و تا پایان امسال ۹ هواپیمای جدید را وارد ناوگان می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۹۹۱۸۹، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین