پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 25
کد خبر: ۳۸۸۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
در حالی ۴ روز از اصلاح "شبانه" قیمت بلیت هواپیما با دستور وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد که لیست جدید هنوز در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی به‌روز نشده است.

شعار سال: اواخر هفته گذشته سرانجام ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی را صادر کرد. در همین راستا انجمن شرکت‌های هواپیمایی لیست قیمت‌ها را در سایت خود بارگذاری کرد.

قیمت‌هایی که البته خیلی بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار و تا حدود ۸۰ درصد نیز در برخی مسیر‌ها افزایش یافته بود. به‌عنوان مثال قیمت بلیت پرواز تهران-بوشهر ۵۰ درصد، تهران-شیراز ۵۶.۵ درصد، تهران-کرمانشاه ۶۲ درصد و تهران-عسلویه ۵۷.۵ درصد افزایش یافته است.

چرا لیست اصلاح شده قیمت بلیت هواپیما در سایت
قیمت بلیت پرواز تهران-ارومیه نیز با افزایش ۶۳.۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسیده است. نرخ بلیت پرواز مشهد-آبادان با رشد ۶۱.۱ درصدی از یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان به ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

اطلاع‌رسانی صورت گرفته در این رابطه باعث شد تا شنبه گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی، جلسه‌ای برگزار و لیست قیمت بلیت هواپیما در شامگاه ۲۹ اردیبهشت‌ماه اصلاح شد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره با بیان این‌که جدول قیمت بلیت منتشر شده انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل استناد نیست، به تسنیم گفته بود: جدول جدید قیمت به‌زودی منتشر می‌شود.

«حسن خوشخو» با اشاره به بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: در همین راستا جلسه‌ای برگزار شد. به دنبال بررسی صورت گرفته، جدول قیمت جدید بلیت که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشر شده قابل استناد نبوده و مطابق با افزایش ۲۹ درصدی نرخ نیست.

وی افزود: قیمت جدید بلیت هواپیما بر اساس مجوز ۲۹ درصدی فردا (۳۰ اردیبهشت) منتشر خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.

 ۴ روز از این اصلاح می‌گذرد، اما با این وجود هنوز قیمت‌های جدید بر اساس مجوز ستاد تنظیم بازار در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری نشده و همان جدول قیمت مورد قبول این انجمن در سایت وجود دارد.

به‌نطر نمی‌رسد دلیل این تاخیر مسائل فنی باشد، از آنجاکه سازمان هواپیمایی کشوری نشان داده در زمین ایرلاین‌ها بازی می‌کند احتمالاً رایزنی‌هایی در پشت پرده برای افزایش قیمت بلیت هواپیما بالاتر از مصوبه‌های قانونی در جریان است. مسئله‌ای که نیاز است دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۹۰۰۰۸۲، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین