پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۲۷۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
به نظر می‌رسد فعالیت ارایه دهندگان تور‌های نوروزی چه داخلی و چه خارجی آغاز شده است. هزینه‌هایی کلان برای مسافرت‌های هوایی که سفر را برای نوروز ۱۴۰۱ دست نیافتی‌تر کرده است. در همین رابطه عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار را برای نوروز ۱۴۰۱ نمی‌دهیم، خواستار نظارت وزارت راه و شهرسازی بر عملکرد ایرلاین‌های داخلی شد.

شعار سال:این در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفته است برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و در تلاش برای کنترل قیمت‌ بلیت هواپیما در نرخهای فعلی هستیم. محمد محمدی بخش همچنین درباره رعایت کف نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها گفت: کنترل کف قیمتی نباید منجر به زیان ایرلاین‌ها شود و اگر شرکتی هم کف نرخ را رعایت می‌کند باید به گونه‌ای باشد که سایر ایرلاین‌ها ضرر نکنند. اکنون جدول نرخ بلیت هواپیما وجود دارد که همه ایرلاین‌ها باید این جدول قیمتی را رعایت کنند.
 
اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مجلس معتقد است قرار بود پس از حذف محدویت مسافر در پروازها، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ سابق خود بازگردد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند. وی ادامه داد: طی هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید با جدیت به قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و اجازه افزایش قیمت غیرقانونی به ایرلاین ها را ندهد.
 
وی تاکید کرد: علی رغم وعده وزیر راه مبنی بر ساماندهی نرخ بلیط هواپیما ظرف مدت یک ماه، شاهد نابسامانی در این حوزه و افزایش قیمت بلیط ها هستیم. لذا اعضای کمیسیون عمران در اولین فرصت، جلسه ای با این موضوع برگزار خواهد کرد. عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: انتظار داریم دستگاه های نظارتی و مجموعه وزارت راه نیز به موضوع قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و با تخلفات برخورد کنند. این افزایش قیمت نه تنها در خطوط هوایی بلکه ریلی و جاده ای نیز مشاهده می‌شود. از این رو با توجه به اینکه در آستانه سال نو و ایام نوروز قرار داریم نباید شاهد افزایش قیمت مجدد باشیم. اجازه نمی دهیم قیمت بلیط هواپیما و قطار در ایام نوروز ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.
 
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در این باره گفت: هیچ شرکت هواپیمایی داخلی بلیت پروازهای خود را فراتر از نرخی که اخیرا تصویب و ابلاغ شد، نفروخته است و همه ملزم به رعایت مصوبه شورای عالی هواپیمایی هستند. وی افزود: نرخ بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشر شده و برای عموم قابل مشاهده است و همه می‌توانند به نرخنامه مذکور مراجعه کرده و اگر تخلفی صورت می‌گیرد آن را به اطلاع دستگاه‌های نظارتی برساند تا با او برخورد شود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: مسلما چنین تخلفی از سوی ایرلاین‌های داخلی رخ نداده و اگر گرانفروشی در این زمینه صورت گرفته، از سوی سایت‌های فروش بلیت هواپیما بوده که باید با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد.
 
درهمین رابطه یک نماینده مجلس  گفت: مجلس با هر گونه افزایش قیمت بلیت هواپیما مخالفت است. بارها در این رابطه تذکر داده ایم. بلیت ها در ناوگان حمل و نقل هوایی گران نخواهد شد.
 
عادل نجف زاده اضافه کرد: اینکه در آستانه پایان سال برنامه گرانی بلیت هواپیما وجود داشته باشد، اینگونه نیست. مجلس کمیته‌های اقتصادی دارد که ظاهرا جلسه ایی نیز در همین باره صورت گرفته است. عزم جدی مجلس بر این است که در این زمینه ورود کند و پیگیر شود و به عنوان یک قوه ناظر در شیوه عملکرد ایرلاین‌ها و حوزه هوایی کشور نظارت کند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی و مجموعه‌های هواپیمایی زیر مجموعه وزارت راه هستند حتما در جریان این امر بوده است. بنابراین، اگر قرار باشد اتفاق جدیدی در این حوزه بیفتد قاعدتا باید از کانال وزارت راه رد شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کسب و کار ، تاریخ انتشار:23 بهمن1400، کدخبر: ، www.kasbokarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
وقتی قیمت ها میره بالا دیگه پایین نمیاد قیمت بلیط هواپیما هم همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
اگر میخواستین کاری کنین تا الان باید این کار رو میکردین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین