پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۳۸۷۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
آقایان مدیران تصمیم گیر، تجربه حدودا 20 ساله ثابت کرده که ایرلاین دارها فقط به جیب خودشان فکر می کنند، مردم هم نمی دانند که بنزین سوپر هواپیما به قیمت لیتری زیر هزار تومان به ایرلاین ها داده می شود.مردم نمی دانند که هزینه خلبان ها به دلار حدود هزار تا 1500 دلار است نه 8-10 هزار دلار. مردم نمی دانند که هواپیمای بالای پنج سال عمر را بازنشست می کنند نه اینکه با بوئینگ ام دی بالای 20 سال مسافرکشی کنند. مردم نمی دانند که هزینه های فرودگاهی با تاخیر بعضا شش ماه توسط ایرلاین ها پرداخت می شود.مردم نمی دانند که در بعضی از ایرلاین ها ، دست ایرلاین و چارتر کننده توی یک کاسه است. با تمام این اوصاف ، قیمت بلیت پروازی با حسابی چرتکه ای و سرانگشتی برای هر صندلی-ساعت پرواز در حدود 25 دلار به نرح دلار سنا(نه دلار نیمایی و نه دلار کف خیابان) باید باشد. خودتان را خسته نکنید ، هر قیمتی که بگویید ، یک نه توسط ایرلاین دارها می شنوید. اگر مدیرعامل ایرلاینی تمایل به مناظره داشته باشد هم مجموعه شعار سال و همکاران ایرلاین پرس سابق ،آمادگی مناظره دارند. گفتنی هایی را می توانیم افشا کنیم که روی پشت و صورت خیلی ها عرق می نشاند. بسم الله.

شعارسال: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی فروردین ماه و موعد وعده داده شده به ایرلاین‌ها مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما از اوایل اردیبهشت ماه، به نظر می‌رسد ستاد تنظیم بازار نیز از این وضعیت خسته شده و تلاش دارد تا تکلیف میزان افزایش قیمت‌ها را هر چه سریعتر مشخص و ابلاغ کند.

ستاد تنظیم بازار فریب ایرلاین دارها را نخورد، حداکثر قیمت بلیط هواپیما بشکل سرانگشتی 25 دلار برای یک ساعت-صندلی پرواز

حال با اتمام مهلت عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما تا ۲۰ فروردین ماه، ایرلاین‌ها لحظه شماری می‌کنند تا در قالب بسته پیشنهادی جدیدی که توسط سازمان هواپیمایی نیز تایید شده است، دولت، وزارت راه و شهرسازی و در نهایت ستاد تنظیم بازار را مجاب کنند تا قیمت‌ها را بر اساس تورم جدید و نوسانات نرخ ارز افزایش دهند.

آنطور که مجلسی‌ها و به خصوص اعضای کمیسیون عمران به آن پی برده اند این است که ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری تلاش دارند تا بعد از افزایش احتمالی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما موضوع شناور سازی نرخ بلیت هواپیما را مطرح و به تصویب برسانند.

اگر چه که ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی معتقد هستند که عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما هر روز آن‌ها را متضرر و زیانده می‌کند، اما آنطور که مجلسی‌ها و به خصوص اعضای کمیسیون عمران به آن پی برده اند این است که ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری تلاش دارند تا بعد از افزایش احتمالی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما موضوع شناور سازی نرخ بلیت هواپیما را مطرح و به تصویب برسانند.

هر چند یک هفته پیش بود که «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران عملیات پروازی نوروز ۱۴۰۲ در شهر فرودگاهی امام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت بلیت هواپیما از اواخر فروردین ماه جاری اعمال می‌شود؟ و اینکه آیا میزان افزایش آن بیش از ۴۰ درصد است؟ گفته بود تمام مراحل کارشناسی برای تعیین قیمت‌های جدید بلیت هواپیما انجام شده و تصمیم نهایی را ستاد تنظیم بازار خواهد گرفت در خصوص شناور سازی نرخ بلیت هواپیما سکوت کرد.

اما آنطور که مجلسی‌ها خبر داده اند محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون عمران مجلس خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص نرخ شناور بلیت پرواز‌ها شده و آنرا بر افزایش انگیزه شرکت‌های هواپیمایی برای توسعه ناوگان حمل و نقلی، افزایش کیفیت خدمات و رقابت شرکت‌های هواپیمایی در جذب مسافر و بهبود امنیت و ایمنی پرواز‌ها موثر دانسته است.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تایید این موضوع که نرخ شناور بلیت پرواز‌ها از موارد پیگیری شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است گفت: نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی کشور با حضور، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار و چالش‌ها و مشکلات این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد.

سازمان هواپیمایی خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص نرخ شناور بلیط پرواز‌ها شده و این امر را موثر بر افزایش انگیزه شرکت‌های هواپیمایی برای توسعه ناوگان حمل و نقلی، افزایش کیفیت خدمات و رقابت شرکت‌های هواپیمایی در جذب مسافر و بهبود امنیت و ایمنی پرواز‌ها می‌دانند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ابتدا رئیس سازمان هواپیمایی کشور ضمن ارائه گزارشی از دستاورد‌های هوایی کشور و از انجام خدمات تعمیر و اورهالی هواپیما‌ها در داخل کشور و نیز تعمیر هواپیما‌های کشور‌های همسایه و افزایش ایمنی پروازها؛ از عدم تناسب هزینه‌ها و درآمد‌های شرکت‌های هوایپمایی گلایه کرده و خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص نرخ شناور بلیط پرواز‌ها شد و این امر را موثر بر افزایش انگیزه شرکت‌های هواپیمایی برای توسعه ناوگان حمل و نقلی، افزایش کیفیت خدمات و رقابت شرکت‌های هواپیمایی در جذب مسافر و بهبود امنیت و ایمنی پرواز‌ها دانست.

او با بیان اینکه اعضای کمیسیون عمران مجلس از افزایش تاخیر در پروازها، افزایش نرخ بلیت‌ها در اثر ورود دلالان و شرکت‌های واسطه‌ای گلایه دارند ادامه داد: ایرلاین‌ها باید مطالبات و خواسته‌های خود را از مجلس به صورت مشخص بیان کنند تا امکان باز کردن گره‌های موجود و رفع مشکلات وجود داشته باشد.

با شناور کردن نرخ بلیت پرواز‌های هوایی، قیمت بلیت در زمان‌های خاص و ایام پر متقاضی بالا می‌رود. کارشناسان صنعت هوایی بر این باور هستند که شناور شدن قیمت بلیت هواپیما یکی از ابزار‌های ایرلاین‌های خارجی برای مدیریت بازار پرواز‌های هوایی است، حال این سئوال پیش می‌آید که آیا تمام اقدامات ما در این حوزه به مانند کشور‌های خارجی است که شناور شدن نرخ بلیت مانند آن‌ها باشد.

با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما، کیفیت خدمات تغییر مثبتی نکرده است، از طرفی بی نظمی ایرلاین‌ها در ارائه خدمات افزایش یافته است. یکی از عوامل نارضایتی مسافران از پرواز‌های هوایی، بروز تأخیر‌های چند ساعته پرواز و معطل ماندن مسافران است که متأسفانه این مشکل هنوز ادامه دارد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته قیمت هر ساعت پرواز ۴۰ دلار است و به نظر می‌رسد دولت و ستاد تنظیم بازار بیشتر از این نمی‌توانند در مقابل عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما مقاومت کنند و ناگزیر باید حمایت‌های خود را از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی برای ادامه حیات بیشتر کنند.

به هر سوی ایرلاین‌ها معتقد هستند امسال هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی افزایش یافته و پیشنهاد رشد ۴۰ درصدی نرخ بلیت را که با ادله به ستاد حمایت از مصرف کننده و در نهایت ستاد تنظیم بازار ارائه شده باید به تصویب برسد. چرا که در بهار پارسال در شورای عالی هواپیمایی افزایش نرخ ۳۰ درصد تصویب شده و به همین دلیل ستاد تنظیم بازار هم باید امسال افزایش ۴۰ درصدی را ابلاغ کند.

هر چند این افزایش ۴۰ درصدی دلیلی بر این نخواهد شد که ایرلاین‌ها از شناورسازی نرخ بلیت هواپیما کوتاه بیایند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 29فروردین1402، کدخبر: 292024، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین