پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت ۸۹ هزار و ۳۵۰ بهره‌بردار فندق در گیلان، خبر داد و گفت: گیلان با تولید ۸۵ درصد فندق کشور، رتبه نخست تولید این محصول ارزشمند در کشور را به خود اختصاص داده است.

شعار سال: منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش اعظمی از فندق کشور در استان گیلان برداشت می‌شود، اظهار کرد: فندق تولید شده در استان گیلان یکی از بهترین و مرغوب‌ترین فندق‌های کشور بوده و حتی به دیگر نقاط جهان صادر می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه فندق از باغات پایین دست اشکورات رودسر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول فندق به ارزش ۱۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال از باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افزایش تولید و برداشت فندق در باغات استان گیلان بیان کرد: فندق در ۲۰ هزار و ۲۵۰ هکتار از باغ‌های رودسر، املش، سیاهکل، تالش، آستارا و رودبار در گیلان تولید شده و شهرستان رودسر با بیش از ۱۴ هزار هکتار باغ فندق، بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصول فندق را در گیلان و کشور به خود اختصاص داده است.

پارسافر از فعالیت ۸۹ هزار و ۳۵۰ بهره‌بردار فندق در گیلان خبر داد و افزود: گیلان با تولید ۸۵ درصد فندق کشور، رتبه نخست تولید این محصول ارزشمند در کشور را به خود اختصاص داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:481283، gilkhabar.ir

 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین